Дизеловият Honda Civic вече с 9-степенен автоматик
Дизеловият Honda Civic i-DTEC идва с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Комбинацията между дизел и автоматик се случва за пръв път при модела, а първите бройки ще бъдат в българските дилъри на марката още в началото на август.
Civic i-DTEC се задвижва от 1,6-литров двигател с мощност 120 конски сили, който, в комбинация с новата 9-степенна трансмисия постига комбиниран разход от 4,1 л / 100 км. Новата за модела скоростна кутия ще се монтира както за хечбека с 5 врати, така и за 4-вратия седан.
Максималната мощност на двигателя се постига при "бензиновите" 4000 об/мин, докато въртящият момент от 300 Нм е наличен при 2000 об/мин. Ускорението на Civic автоматик от 0 до 100 км/ч става за 11 секунди, а максималната скорост на модела е 200 км/ч. Емисиите СО2 са 108 г/км при седана и 109 при хечбека.
С използването на отделните предавки, деветстепенната трансмисия има силна ефективност: много ниското предавателно число на първа предавка осигурява гладко ускорение, а високото предавателно число при горните степени осигурява ниски обороти на двигателя по време на пътуване, което намалява разхода на гориво и шума.
Съотношенията на предавателните числа в скоростната кутия означава, че автоматиката осигурява гладко превключване на предавките и усещане за линейно ускорение. В зависимост от скоростта на двигателя и приложението на дросела, трансмисията може да прескочи и предавки за по-бърза реакция. Например при преместване директно от 9-та до 5-та предавка или от 7-та до 4-та предавка, могат да се пропускат една или две степени.
Най-новият 1,6-литров двигател i-DTEC на Honda разполага с ковани стоманени бутала за намаляване на загубите на охлаждане и нивото на триене между буталата и цилиндрите. Така се постига плавно движение на буталото и се удължават характеристиките на износване на двигателя. Ревизираният турбокомпресор има високоефективен дизайн с променлива геометрия. Неговата работа се контролира от електрониката на автомобила, като се намалява турбо-забавянето, както и енергийната загуба и се осигурява оптимална комбинация от мощност при нисък до среден и висок оборотен диапазон.
Новият дизелов агрегат на Honda е един от първите двигатели, които ще бъдат официално изпитани чрез Емисиите при реално шофиране (RDE), за да се потвърдят нивата на NOx и емисиите на твърди частици. За целта, японците разчитат на нова система за конвертиране на NOx (NSC) с по-висока плътност на обработка, която позволява по-бързо преобразуване и намаляване на емисиите. Филтърът за частици, с тънко сребърно покритие допълнително подобрява ефективността на изгарянето им, като удължава живота на изпускателната тръба, поради по-малката топлина във филтъра.