Електрическият Mercedes EQC стана брутален всъдеход
След появата на Mercedes G500 4x42 и G650 Landaulet се видя, че има сериозен интерес към всъдеходите с портални мостове. А упражнението E-Class All-Terrain 4x42 отпреди две години показа, че и при кросоувърите може да се получи уникален продукт.
А какво да кажем за електромобилите? Докато очакваме корави електрически машини като Rivian и Tesla Cybertruck зза момента нямаме нищо сериозно за извън пътя. А, всъщност имаме: запознайте се с Mercedes EQC 4x42!
Зад новият брутален проект стои добре познатият инженер на Daimler Юрген Еберле, който подготви и порталния Е-клас, и който се занимава точно с 4x42 версиите на G-Class (предстои такава и за новото поколение, между другото)
В основата на Mercedes EQC 4x42 е EQC 400 4Matic, който е с повишен до 293 мм клирънс (при базови 140 мм), благодарение на порталните мостове. Или с почти 6 см по-голям просвет от този на Г-клас. Което позволява на електричката да гази във вода до 40 см, без притеснения от токов удар…
Споменатите портални мостове позволяват и подобрени ъгли на атака и спускане. Така, вместо базовите 20,6 и 20 имаме съответно 31,8 и 33. EQC 4x42 е „обут” с 20-инчови джанти и масивни гуми за всякакви терени.
Що се отнася до задвижването, в основата си електросистемата е същата като на EQC 400: два електромотора с комбинирана мощност от 408 к.с. и въртящ момент от 765 Нм. А тъй като липсват понижаващи предавки, налице са специални режими на задвижване Offroad и Offroad+. При тях стиковката между системите за буксуване, педала на акселератора е със специфични настройки.
Към момента, Mercedes EQC 4x42 е само демонстрационен прототип, който, подобно на E400 All-Terrain 4x4² явно ще си остане в един-единствен екземпляр. Но от друга страна и G-Class 4x4² бе замислен единствено като изложбен екземпляр, а се превърна в добре продаван сериен модел…