05 декември 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ето го електрическия седан Audi e-tron GT

Audi представи серийната версия на модела e-tron GT. Електромобилът бе представен като концепция още в края на 2018 година, като вече стартират производството и продажбите на немския конкурент на Tesla Model S. При дебюта бе лансирана и по-мощна и спортна версия RS на седана.

Audi e-tron GT е разработен на платформата на електрическия Porsche Taycan. Дължината на модела е 4990 мм, ширината - 1960, а височината е 1410 мм. Багажникът на приличащия на спортно купе седан е с обем от 405 литра, а коефициентът на съпротивление е като на Model S - 0,24.

Новият електромобил към момента ще се предлага в две версии - e-tron GT quattro и RS e-tron GT. И в двата случая задвижването е поверено на два електромотора - по един за всяка ос. При по-базовия модел максималната мощност е 476 конски сили (350 kW), а максималния твъртящ момент е 630 Нм. При по-мощния вариант, "кончетата са вече 598 (440 kW), а нютонметрите - 830.

Налична е и система за "лаунч контрол" при която мощността нараства съответно на 530 к.с. при GT и 646 при RS. Ускорението до 100 км/ч в първия случай е 4,1 секунди, а във втория - 3,3. Максималната скорост на моделите е съответно 245 и 250 км/ч.

Audi e-tron GT разчита на батерия с капацитет от 93 kWh (от които на разположение са 86), с която пробегът е до 488 км с едно зареждане по цикъла WLTP. Батерията може да се зарежда на станции с мощност до 270 киловата. Същият акумулаторен блок е наличен и при "братовчеда" Taycan, то който е заето и регулируемото по височина въздушно окачване.

За да бъде максимално олекотен новият електромобил, за голяма част от купето са използвани алуминий и олекотена стомана. Покривът пък е изработен от карбон, а опционални при GT и серийно при RS четирите колела освен задвижващи са и завиващи.

В оборудването на моделите (базово или опционално) влизат блокировка на задния диференциал, карбон-керамични спирачки, лазерни светлини, 21-инчови колела и премиум аудиосистема Bang & Olufsen. В салона акцент са спортните седалки за водача и предния пасажер, 12,3-инчово дигитално инструментално табло и мултимедия с 10,1-инчов екран. Наличен е и хедъп дисплей, проектиращ данни на челното стъкло.

e-tron GT ще е първият електромобил на Audi, който се произвежда в Германия, тъй като електрическия кросоувър e-tron и купе-версията му Sportback се асемблират в Белгия. Новият модел ще се прави във фабриката в Некарлсум на марката, където се сглобява и спортният R8.

Цената на базовия вариант започва от 99 800 евро, а на RS - от 138 200. Първите доставки се очакват още през пролетта.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:07 1
+ 0
- 0
sffsdf38076
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.