Ето го новия Range Rover Sport
Поколение 3 на всъдехода е по-динамично и луксозно, вече и като плъг-ин хибрид
Land Rover представи официално третото поколение на Range Rover Sport. Всъдеходът, който дели една платформа с новия Range Rover, бе разработван заедно с него и логично ще получи основна част от технологии, задвижващи опции и функции от флагманския всъдеход на британската марка.
Както и при другите модели на британската марка и особено при Range Rover, новият Sport е с еволюционно променен дизайн спрямо предшественика. Всъдеходът запазва късите надвеси и наклонените прозорци, като е с изцяло нови (и доста тънки) LED светлини отпред и с нова цялостен светлинен бар в задната част. Всъдеходът е леко нараснал на размери, като колесната база е увеличена с 25 мм.
Салонът напомня на този в по-големия Ranger Rover, но според британската марка кокпитът е повече ориентиран към водача. Акцент е 13,1-инчовият извит екран на информационно-развлекателната система Pivi Pro, който е допълнен от дигитално инструментално табло с диагонал 17,7 инча. Естествено, луксът и комфортът в купето са на очакваното високо ниво за Land rover и по-специално за най-премиум моделите им.
Както и при Range Rover, върховата версия на Range Rover Sport ще се предлага с 4,4-литров V8 битурбо бензинов двигател, разработен от BMW. С него британският всъдеход ускорява от 0 до 100 км/ч. Налична е и плъг-ин хибридна версия, която комбинира 6-цилиндров бензинов двигател с електромотор, постигащ мощност от 142 к.с. Съвкупната мощност на системата е 510 конски сили, а пробегът само на ток е до 110 км.
Всички конвенционални двигатели са с мека хибридна система, като първоначално на пазара ще се появи бензиновата версия Р400, която на по-късен етап ще бъде допълнена и от две дизелови предложения. Очаква се през 2024 година към гамата да се появи и изцяло електрическа версия, както и най-мощният вариант SVR. Екологичният вариант много вероятно ще използва задвижването на BMW iXM60, което ни кара да мислим, че ще е с мощност от поне 620 к.с.
Третото поколение Range Rover Sport е изградено на новата платформа MLA-Flex на JLR, която се използва и за Range Rover. Новият всъдеход вече освен с 4 задвижващи е и с 4 завиващи колела, а въздушното окачване е изцяло ново и е допълнено от торк векторинг система и електронен диференциал за по-добро поведение в завоите.
По отношение на поведението извън пътя, Sport разчита на новата система Terrain Response 2 на Land Rover, която е налична с адаптивен автопилот за офроуд. Шофьорът може да избира между 4 различни настройки, като системата регулира скоростта и сцеплението за сигурно придвижване, а водачът да може да се съсредоточи върху управлението.
Клирънсът на всъдехода стандартно е 281 мм (274 при хибрида), като въздушното окачване може да го вдигне до 546 мм. Ъгълът на атака е 33 градуса (29,7 за Dynamic), на спускане 30 градуса, а рамповият - 26,9 (24,5 за PHEV). Максималната дълбочина на газене във вода е 900 мм.