Ето го новият Volkswagen Amarok, разчита на V6 дизел
Volkswagen Amarok отдавна имаше нужда от освежаване, след като е на пазара над 7 години. Сега, обновяването на немският работен кон е факт, след като Volkswagen Commercial Vehicles представи версия 2016 на пикапа, която идва с куп новости.
Един от най-изненадващите ходове на германския автоконцерн е да представи новия Volkswagen Amarok с нов 3-литров турбодизелов V6 агрегат. Двигателят ще бъде наличен в три варианта на мощността – 163, 204 и 224 конски сили, като в последния вариант на разположение ще е и чутовен въртящ момент от 550 Нм, налични още при 1500 об/мин. Това е значително по-сериозен показател от предишния топ вариант на модела, който с двулитровия си двигател генерираше 180 к.с. и 420 Нм.
Както и досега, Фолксваген Амарок ще се предлага с няколко варианта на задвижване – на задните колела, 4MOTION с парт-тайм 4х4, включване на предния мост и бавни предавки, както и с постоянно 4х4 с 8-степенна автоматична скоростна кутия. Инженерите на VW са си поиграли с трансмисиите, за да могат да редуцират разхода на гориво. Така, трилитровият дизел с 8-степенна трансмисия е с комбиниран разход от 7,6 л/100 км и СО2 емисии от 199 г/км.
Освен обновената двигателна гама и оптимизираните скоростни кутии, новият Volkswagen Amarok получава серийно и новата кормилна система Servotronic като серийно оборудване. А най-мощната версия е с нови дискови спирачки с диаметър на дисковете 17 инч отпред и 16 отзад.
Що се отнася до дизайна, работният кон на VW е минал през лека ревизия на екстериора, която си личи най-много в новата версия Amarok Aventura, която ще играе ролята на откриваща за старта на продажбите. Последната е с нови 20-инчови лети джанти, биксенонови фарове, LED дневни светлини и LED осветление на различни детайли по кабината. За товарния отсек се предлагат различни покрития, декорации и хардтопи.
В интериора можем да открием дизайн, повече като на лека кола, отколкото на пикап, с нов дизайн на инструменталното табло и ергономични седалки. Версията Aventura е стандартно оборудвана със система за асистиране на паркирането и камера за заден ход, а всички нива на оборудване са със система за аварийно спиране преди сблъсък.
Първа на пазара тази есен ще се появи новата V6 версия с 224 к.с., към която на по-късен етап ще се присъединят и останалите.