Ето го поколение №6 на оф-роуд комбито Subaru Outback
На автомобилния салон в Ню Йорк глобалната си премиера отбеляза шестото поколение Subaru Outback. Популярното "оф-роуд" комби е получило еволюционен дизайн, но големите новости са под капака и в технологиите.
Outback 6 е конструиран на новата глобална платформа на Subaru SGP, на която е и новият Forester. Благодарение на богатото използване на високоякостна стомана, шасито и купето са с много по-голяма устойчивост на усукване, като конкретно купето може да абсорбира до 40% повече енергия при сблъсъци.
Японският производител се е погрижил за по-добра шумоизолация в салона, изцяло ново е окачването, а вратата на багажника се отваря с по-голям ъгъл (самото отваряне може да е безконтактно). Багажникът е и с увеличен обем спрямо предходното поколение.
Акцент в интериора на новото Subaru Outback е мултимедийната система с 11,6-инчов вертикален екран, От него се управляват по-голяма част от настройките на автомобила - от аудио, навигация и климатик, до техническа информация и т.н.
Генералната новост под капака е завръщането на турбодвигател в гамата (такъв липсваше от цяло десетилетие). В случая, става въпрос за 2,4-литров боксер с максимална мощност 264 к.с. и въртящ момент 376 Нм. Алтернатива е познатият 2,5-литрров атмосферен мотор на марката, който постига 184 к.с. В новото поколение липсва 6-цилиндровия агрегат на японците.
Независимо от избрания двигател, тягата се предава към четирите колела чрез вариаторна трансмисия, която симулира 8 предавки. Клирънсът на американската версия е респектиращите 210 мм, което в комбинация с двойното задвижване позволява приключенстване иззвън пътя.
Новият Outback е оборудван със завиващи LED предни светлини, предна широкоъгълна камера, премиум аудио Harman Kardon, седалки с отопление и вентилация и куп системи за безопасност и асистиране на водача, обединени в пакета Eyesight.
Акцент при премиерата бе новата версия Onyx Edition, предназначена за по-заклетите приключенци. При нея, на разположение са по-тъмни цветове, водоустойчиви тъкани на седалките и модификация на оф-роуд асистента X-Mode, предлагаща два режима, вместо стандартния. В случая настройките са за черен път и сняг, както и за дълбок сняг и кал.