29 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ето я новата Honda Africa Twin

Honda разпространи снимки и официална информация за чакания с нетърпение CRF1000L Africa Twin. Новият модел, за разлика от предшественика си с африканско име атакува 1000 –кубиковия сегмент на „адвенчър” байковете.

13 години след появата на V-Strom 1000 и 30 години след като BMW изкара на „бял свят” легендарното R100GS, към тях се присъединява и Honda с новия CRF1000L Africa Twin 2016. Всъщност, последният „адвенчър байк” на Honda излезе на пазара пак преди 13 години – XRV750. Съвсем скоро, обаче, след като в мрежата плъзна информация и първа снимка на новия Africa Twin, стана ясно, че Honda са готови да бъдат достойна конкуренция на BMW R1200GS – най-продаваният мотоциклет на немската компания в тази категория до момента. Обновеното двуколесно изглежда значително по-леко и по-маневрено от своя предшественик. Сега теглото на празния CRF1000L е 208 кг, а зареден той тежи 228 кг. Така Africa Twin продължава да бъде един перфектен вариант за любителите на дългите пътешествия.

Сърцето на новата Honda Africa Twin e 4-тактов 1000 сс двуцилиндров двигател с водно охлаждане. Заводският модел е с горивен инжекцион и каталитичен конвентор. Максималната мощност, която може да достави двигателят е 100 к.с при максимален въртящ момент от 98 Нм при 6500 об/мин. CRF1000L дава възможност за избор между две трансмисии – с ръчно превключване на предавките и с двоен съединител, като втората е по-специално за оф-роуд терени. Мотоциклетът е снабден с 3-степенен тракшън контрол и ABS система. Горивният резервоар е с вместимост 18.8 л.

Рамката на Honda Africa Twin е алуминиева със стоманена задна част, а седалката е двуместна и доста удобна, предназначена за пътуване на дълги разстояния. Ако погледнете предната част на мотоциклета, ще забележите, че предното стъкло е в типичен стил „Рали Дакар” и допълнително му придава спортен вид. Предното колело е 21 инча, а задното – 18. Междуосието е 1,675 мм, а височината на седалката – 870 мм, като има възможност да се смъкне до 850 мм. Синята дръжка в горната част на обърната вилка е с цел регулируемо омасляване.

Все още липсва информация за хода на окачването на новия мотоциклет. Ако използваме обаче, клирънса и височината на седалката като опорни точки, бихме могли да кажем, че то няма да е по-голямо от това на КТМ 990 Adventure (245 мм), а дори би било и по-малко от KTM 1190 Adventure (220 мм).

С новия CRF1000L Honda цели да привлече повече финансово стабилни клиенти, така че, най-вероятно и цената му ще бъде подобна на тази на големите „адвенчър” байкове. Например, цената на Suzuki 1037 cc V-Strom 1000 e $12, 699; 1199 сс Yamaha Super Tenere е $15, 090; Triumph 1215 cc Tiger Explorer е $15, 899; KTM 1190 Adventure е $ 16,699.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:36 1
+ 0
- 0
sffsdf1137
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.