Fiat 500 се прероди като чисто нов електромобил
Fiat представи новия си електромобил 500e. Моделът, макар че прилича на 90% на актуалния мъник на италианската компания, няма почти нищо общо с него като платформа и технологии.
Fiat 500e, според производителя, е проектиран от бял лист хартия, с идеята да бъде истински електромобил. Така, новият модел е малко по-голям от конвенционалния 500 - по-широк и по-дълъг с 6 см, а междуосието е нараснало с 2 см.
Задвижването е поверено на електромотор с мощност 118 конски сили, комбиниран с батерия с капацитет 42 kWh. С тази компановка, хечбекът може да измине до 320 км с едно зареждане на батерията, да ускори от 0 до 100 за 9 секунди, и да "вдигне" 150 км/ч.
Самата батерия се зарежда за 14 часа от домашен контакт, но на бърза станция "пълни" 80% за малко над половин час. Налични са три режима на задвижване - Normal, Range и Sherpa, като последния се грижи да намали разхода на електричество, като намалява мощността и възможността за ускорение.
На външен вид Fiat 500e почти дословно копира модела с ДВГ, но се набиват на очи някои отличителни черти, като например различната челна решетка, на която виждаме масивен надпис "500", чиято последна нула е "пресечена", за да изобразява буквата "е". По-различно изглеждат фаровете и стоповете.
В салона, виждаме нова мултимедийна система с 10,25-инчов дисплей, а на арматурното табло има нов 7-инчов дисплей, вместо познатите аналогови уреди. По-различна е и централната конзола на електрическия 500е. В помощ на водача са налични системи като адаптивен темпомат, аварийна спирачка, асистент за поддържане на лентата, предупреждения в "сляпата зона" и др.
Новият Fiat 500e няма да замени актуалния 500, а ще се предлага като по-различен и нов модел. Продажбите стартират с версия First Edition, която се предлага на цена от 37 500 евро. Специалната серия е със специални 17-инчови джанти, LED светлини и салон от синтетична кожа. Паралелно, Fiat ще предлага и конвенционалния 500, наличен и в хибридна версия.