21 април 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Глобиха собственик на Tesla в Сингапур за замърсяване на въздуха

Сингапур е държава, известна със строгостта на своите закони. Място, където ще ви обърнат портфейла с хастара навън, ако си изплюете дъвката на тротоара, а за притежание на незначително количество наркотици наказанието е смърт чрез обесване. Едва ли обаче създателят на Tesla Motors Илон Мъск си е представял, че някъде по света неговият шедьовър, претендиращ, че не произвежда и молекула вредни вещества при движение, ще бъде анатемосан като голям замърсител на въздуха. Да, обаче това се случи именно в Сингапур.

Местният ентусиаст Джо Нгуен от няколко години се опитва да вкара в Сингапур закупената в Хонг Конг Tesla S. В крайна сметка успява, но според законите автомобилът трябва да мине екологичен тест в Агенцията по наземен транспорт. Нгуен бил любопитен какво ще покажат резултатите, но това любопитство бързо е заменено с ужас и объркване, когато видял становището - според Агенцията Tesla S е сред най-големите замърсители на въздуха, a Джо ще трябва да плати глоба от над 10 000 щатски долара, за да кара колата в Сингапур.

Къде е разминаването между данните от производителя и тези от теста? Автомобилът всъщност наистина не отделя вредни емисии при движение. Ясно е обаче, че енергията, с която се зарежда батерията, трябва да бъде произведена от някъде. Правителството на Сингапур е възприело системата CEVS, която се използва за изчисление на замърсяването при добиване на енергия за електрически автомобили и начислява 0.5 г СО2/Вч на всеки такъв. Според каталога на Tesla техният Model S P90D консумира 210 Вч/км, но от сингапурската агенция са регистрирали 444 Вч/км. Така се оказва, че автомобилът на Джо е сред най-големите замърсители с 222 г/км отделен СО2 в атмосферата.

Агенцията категоризира и дори поощтрява при регистрация екологичните возила, които са под 95 г/км отделен СО2, но в същото време глобява жестоко "големите" замърсители. Затова и глобата за Джо Нгуен е и толкова солена.

Случаят бързо стигна до Илон Мъск, който обеща, че ще говори с министър-председателя Ли Сиен Лонг, за да стане ясно защо се е получило това недоразумение. Самият Лонг бе гост в Силициевата долина наскоро, където дори се повози в същия модел и остана впечатлен от технологичното равнище, достигнато от компанията.



Рейтинг :
11.03 2021 в 09:34 4
+ 0
- 0
Ах как ми е писнало от такива боклуци, неговата кола със сигурност замърсява по-малко от Теслата. Пълни смешници.
Тъпира 10.03 2016 в 16:30 3
+ 7
- 1
Да, Иване Слициева се казва идва от превод на английски Silicon Valley
VitaminX 10.03 2016 в 00:36 2
+ 9
- 4
Мисля, че би било по-правилно и много по-разбираемо да се използват общоприетите обозначения на мерните единици на латиница. Т.е. вместо 210 Вч/км, да се пише 210 Wh/km и вместо 95 г/км - 95g/km
Иван 09.03 2016 в 14:56 1
+ 4
- 8
СИЛИЦИЕВАТА долина.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.