25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Големите играчи се обединиха, за да електрифицират Европа

Съперници на пазара могат да бъдат и близки приятели, когато имат общ интерес. Именно погледа в една и съща посока е причината за рядко обединение в автомобилната индустрия, чиято цел е в много кратък срок основните пътни артерии в Европа да се сдобият със станции за бързо зареждане на електромобили. Затова BMW, Daimler, Ford и Volkswagen запретват ръкави заедно, а мисията е не по-малко от 400 станции в близките няколко години.

Според слуховете станциите ще са с мощност от 350 кВ, което ще позволява скоростно зареждане и бързо връщане на пътя. За справка - Суперчарджър станциите на Tesla в САЩ са с мощност от 120 кВ и за 30 минути зареждане осигуряват 275 км пробег.

Новината обаче едва ли ще развълнува клиентите на Renault-Nissan. Концернът държи на развитието на технологията CHAdeMO, която обаче не попада в плановете на обединението, което ще заложи на CCS (Combined Charging System). Това означава, че собствениците на Nissan Leaf например ще трябва да търсят други начини да си осигурят дълъг преход, далеч от големия град.

И четирите компании, които си подават ръка в сферата на електрическите автомобилни технологии, гледат смело към съвсем недалечното бъдеще. Още през 2020 година може да видим наследникът на легендарния VW Golf, който вероятно ще се роди от концепцията I.D. Само след година пък Audi ще пусне в продажба своя електрически кросоувър E-Tron. Porsche пък ще бори Tesla със спортния си седан, който ще е на базата на концептуалния Mission E.



Рейтинг :
09.09 2023 в 06:00 1
+ 0
- 0
sffsdf18789
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.