22 октомври 2021
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ясни са финалните модели, които ще се борят за "Автомобил на годината" 2017

На пресконференция в БТА днес бяха обявени автомобилите, които ще се борят в конкурса "Кола на годината" в основната и съпътстващите я категории. Така, българските журналисти, членуващи в Прес Авто Клуб България, определиха следните финални петици:

За основната категория "Автомобил на годината" това са Сitroen C3, Mercedes E-класа, Renault Megane, Suzuki Baleno и Volvo S90. В категория "многофункционален автомобил" за победата ще спорят Citroen Jumpy, Great Wall Steed 6, Nissan Navara, Peugeot Expert и Toyota Hilux. В класа на кросоувър, SUV и 4х4 моделите финалистите са Ford Edge, Jaguar F-Pace, Peugeot 3008, Seat Ateca и Skoda Kodiaq.

За "Еко автомобил на годината" а финала се класираха 6 модела, тъй като тези, които журналистите са поставили на 5-о място, са с еднакъв брой точки. Така, на балотаж ще се явят Volkswagen e-up и BMW 225xe, а победителят ще се изправи срещу BMW 330e, Hyundai Ioniq, Toyota Prius и Volvo XC90 T8 Hybrid, за да бъде определен най-добрият "зелен" автомобил на България.

В категория "Премиум автомобил", финалните номинации включват Jaguar F-Pace, Jaguar XF, Lexus RX 450h, Mercedes E-Class и Volvo S90. В последната, но не по важност, категория - "Градски автомобил на България", журито ще трябва да избере победителя между Audi Q2, Сitroen C3, Hyundai i20 Active, Mini Cabriolet и Suzuki Ignis.


Основен партньор на Автомобил на годината 2017 на България е компанията OMV, която предлага отличен вариант за тежката зимна обстановка в страната ни в лицето на дизеловото си гориво MaxxMotion Diesel. Дългогодишен партньор на конкурса е "Уникредит Лизинг", а домакин на официалната церемония по обявяването на победителите в конкурса Автомобил на годината 2017 на България е Sofia Ring Mall.

Церемонията ще се проведе от 19 часа на 19 януари в София Ринг Мол, като ще бъде открита за всеки, който желае да види кои ще са победителите в конкурса.

На пресконференцията днес бе засегната и темата за ситуацията в българския автомобилен пазар. 2017 ще е една от важните години, в които трябва да се очертаят тенденциите за близкото бъдеще. Ще се пренасочим ли към покупка на повече нови коли, ще се повиши ли интересът към алтернативните по-екологични задвижвания, ще се включи ли и държавата в тази битка за по-чист въздух, по-сигурно пътуване и по-малко технически проблеми? Защото българският автомобилен пазар е изключително странен. Вносът и продажбите за година са много големи и неслучайно страната ни е на едно от първите места в Европа по брой на регистрирани коли, спрямо населението. Проблемът е, че почти 90% от реализираните сделки са за употребявани коли, при това в голямата си част на преклонна възраст. Затова градовете ни преливат от предимно стари превозни средства и в същото време се задъхват от газове и мръсотия. И затова столицата ни се нарежда измежду най-мръсните градове в Европа.

Да погледнем статистиката: към края на 2016 година броят на регистрираните леки коли е равен на числото Пи (3,14) в милиони. 40% от тях са абсолютни старци според европейските стандарти – на над 20 години. Общо две трети са над 15 години, само 14% са на възраст под 10 години, а новите - до 5 години - едва 4.4%. Преобладават дизелите, а над 80% от бензиновите всъщност имат монтирани газови уредби.

Афинитет към зелените технологии и алтернативните задвижвания почти не се забелязва. Това може да се обясни с три различни групи доводи. Първият, и за съжаление може би най-важен, е безхаберието на огромната част от нас, българите и абсолютното нехайство към важните неща, които не се отнасят пряко към днешния ден или състоянието на джоба ни. Вторите са свързани с цената на екологично чистите машини. А третите са, че държавата изобщо не се замисля да подпомогне модерната тенденция – няма данъчни облекчения, няма субсидии за възстановяване на част от стойността на екологичните коли към клиентите, каквато беше практиката в много европейски държави. Единственото облекчение в тази посока у нас е микроскопична и е само за ползвателите на електрически коли, които не плащат за паркиране в централните зони на София и големите градове. Но, въпреки отпора на държавата, през отминалата година са регистрирани 2474 хибриди, а електромобилите са 274.

Резултатът: България продължава да се утвърждава като автомобилното гробище на Европа и очевидно това не притеснява никого. Ние може би живеем в единствената страна в света, където при покупка на стар автомобил се плащат по-малко данъци и такси, отколкото за нов. Улиците на София и останалите големи градове са все по-претъпкани от стари коли, които заемат всяка педя пространство, включително градинки и тротоари. Не малка част от тези автомобили не помръдват от местата си с месеци, често семейства имат по 2,3 или 4 автомобила. А когато се движат, те замърсяват повече, предизвикват инциденти и катастрофи, гълтат пари за части и сервиз в пъти повече от новите, съвременни модели. Фактите казват, че тази тенденция си продължава с пълна сила и няма изгледи за промяна на посоката за развитие на автопарка в близко бъдеще.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.