Infiniti с нов 3-литров V6 мотор с две турбини
От началото на следващата година, избрани модели от автомобилите на Infiniti ще бъдат оборудвани с нов бензинов двигател с две турбини. V6 twin-turbo агрегатът, с код VR, ще бъде с два варианта на мощността – 300 или 400 конски сили, като японците са внедрили редица новости, с които двигателят освен, че е по-мощен е и доста по-ефективен и икономичен.
Докато версията с 300 к.с. е оборудвана с една водна помпа, тази с 400 к.с използва две за по ефективно контролиране на топлината при натоварен работен режим. В допълнение за по-мощния вариант има оптичен сензор за скоростта на турбината, който дава 30% усилване на мощността от турбинната система, като позволява на перките да се въртят по-бързо.
Нов електрически мотор е монтиран при системата за синхрон на клапаните, подобряващ скоростта на реакция на педала на газта. Това има положително влияние не само върху мощността, но и за икономия. Като двигателят е способен да функционира по-ефективно чрез по-директен контрол на горенето в цилиндрите.
Мощността се повишава чрез модерна система с две турбини с оптимизиран дизайн на перките на турбината. Инженерите от Infiniti са разработили интеркулер с водно охлаждане за още повече подобрение на тягата и ефективността. Системата бързо охлажда въздуха когато влиза през турбините, премахвайки турбо дупката и позволява моментално ускорение. Друг резултат е охладителна система, която е по-компактна. Това означава по къс път на потока на въздуха, който влиза в турбо компресора и позволява по-бързи реакции на мотора.
Ново задвижващо устройство на електронния изпускателен клапан позволява по-точен контрол на потока от обработените газове извън турбината. Това ограничава количеството на изгорели газове да преминават през устройството за подобряване на цялостната продуктивност на двигателя.
Блокът на 3-литровият V6 twin-turbo тежи 194,8 кг. Това е с 14,1 килограма по малко от неговия предшественик. Неговата система за принудително пълнене и модерен интекулер като отделни компоненти добавят само 25,8 кг, това прави 220 кг.
Новият агрегат е 19% по-малък на капацитет от по-ранните Infiniti V6 мотори и е с нова система за директно впръскване на горивото, подобряваща с 6,7% икономията на гориво. Новият интегриран изпускателен колектор е вграден в цилиндричната глава, позволявайки на инженерите да поставят катализатора до точката на изпускане на изгорели газове. Това позволява на катализатора да загрява почти веднага или два пъти по-бързо от предишния V6 двигател на Infiniti. Така се намаляват вредните емисии при студеното палене. Преместването на катализатора спестява 5,3 кг на мотора.
Новият 3-литров twin-turbo V6 е предвиден да влезе в употреба през 2016 и ще бъде произвеждан в Иваки, Фукошима, Япония.