Какво означават различните видове пушек от ауспуха
Един от начините, по които можете да разберете доста за състоянието на колата си, е да се загледате в пушека, който излиза от ауспуха. Тези димни сигнали дават доста ясна представа какво не е наред с машината ви и без необходимостта да я разглобявате. Ето как да интерпретирате различните цветове и да знаете какво "говори" колата ви:
Черен пушек
Не е нужно да сте специалист, за да усетите, че нещо не е наред, ако колата ви пуши като ТЕЦ. Тъмният цвят на изгорелите газове има просто обяснение и то е прекалено богата горивна смес. С други думи в цилиндъра има недостатъчно кислород за пълното възпламеняване на горивото и така част от него излиза в ауспуха, където се възпламенява. Причините могат да бъдат различни - теч на дюза, запушване на магистралите за връщане на горивото, неработещ кислороден сензор или блокирал регулатор за налягане на горивото. Има и друг лесноразрешим проблем, водещ до неприятния цвят на дима от ауспуха. Ако въздушният филтър е замърсен, няма как достатъчно въздух да достигне цилиндъра и следователно пълното изгаряне на горивото е трудно. За щастие филтрите са евтини, а смяната им отнема минутка, така че хвърлете едно око.
Син пушек
Ако колата ви не е двутактова (какъв е шансът?), а изпуска син пушек, значи в горивната камера попада масло. Причината може да е в пропускащи гумички на клапаните или износени семеринги, които не могат да устоят на вакума, създаден в цилидъра. Колкото повече товарите един мотор, толкова по-голям е шансът от теч. Ако двигателят е турбиниран, шансовете се увеличават, а има и допълнителен потенциален източник на масло - самата турбина.
Бял пушек
Белият пушек не е точно пушек, а пара. Разбира се, когато навън е студено е нормално да виждате някаква кондензация, но ако двигателят е загрял и навън е топло, колата в никакъв случай не трябва да прилича на локомотив от 19 век. Иначе много сериозно трябва да се замислите за състоянието на гарнитурата или цилиндровата глава, защото прекомерната пара означава нарушаване на цялостта на охладителната система. За разлика от горивната смес, антифризът не се компресира, затова влязъл в цилиндрите, той може да сложи край на агрегата.