Lexus показа официално новия LC 500h
Lexus изнесе подробна техническа информация за новия LC500h, който ще бъде представен на автосалона в Женева.
Слуховете се оказаха верни и LC 500 наистина ще се задвижва от 3.5-литров V6 двигател, комбиниран с електромотор. Част от системата е литиево-йонна батерия, както и 4-степенна автоматична трансмисия с ръчен режим. Бензиновият двигател произвежда 295 к.с. и 6600 об/мин и 348 Нм при 4900 об/мин, докато електромоторът разполага с 60 к.с.
Колата има мощност от общо 354 к.с., които са достатъчни за ускорение до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди, което не би било възможно без системата на Lexus, наречена Multi Stage Hybrid System. Именно тя изпраща цялата мощност към задните колела.
В конструкцията на колата е заложен много алуминий, за да се намали теглото в максимална степен. От материала са изработени предният капак, калниците, външните панели на вратите и бомбетата на предните амортисьори. Покривът е от карбон, а капакът на багажника е конструиран от композитен материал, състоящ се от въглеродни влакна и стъклени частици. Всичко това е монтирано върху карбонова структура, стъпваща върху 20-инчови алуминиеви лети джанти.
Срещу доплащане клиентите могат да поръчат 20- или 21-инчови джанти от кован алуминий, които допълнително намаляват теглото. Литиево-йонните батерии тежат едва 50 килограма и захранват олекотен електромотор.
Новият Lexus LC 500h е 4760 мм дълъг, 1920 мм широк и 1345 мм висок, а междуосието му е 2870 мм. Японските инженери доста са се потрудили и по многоточковото предно окачване, което използва по два носача на колело с шарнир на всеки от тях.
Официалната премиера ще се състои на 1 март в Женева.