Maserati представи най-бързите си седани
Maserati пише нова глава от своята история, като разширява колекцията си Trofeo. След пускането на най-екстремната и мощна версия на своя SUV - Levante Trofeo през 2018 гoдина, сега към него се присъединяват и новите Quattroporte и Ghibli Trofeo.
И Quattroporte Trofeo, и Ghibli Trofeo разчитата на вече познатия от Levante Trofeo 3,8-литров V8. Двигателят е разработен съвместно с "братовчедите" от Ferrari, като е оптимизиран за двата седана. Параметрите му са същите както и при кросоувъра - максимална мощност от 590 конски сили и максимален въртящ момент от 730 Нм.
И в двата случая, тягата се предава към задните колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия ZF. При Ghibli Trofeo е наличен механичен диференциал с ограничено приплъзване, докато при Quattroporte той е самоблокриащ се.
И при двата седана се предлага интегрираната система за управление на автомобила (IVC) със специфична настройка, която гарантира подобрена динамика на шофиране и по-голяма активна безопасност. Седаните имат бутон Corsa, който настройва автомобила за още по-спортен стил на шофиране. Включена е и Launch Control функция, която за пръв път се появи при Levante Trofeo.
Maserati Ghibli Trofeo ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а Quattroporte Trofeo, постига това за 4,5 секунди. Максималната скорост и при двата автомобила е ограничена на 326 км/ч. Това ги прави и най-бързите седани в историята на италианската марка.
Новите Trofeo модификации идват и със специфичен дизайнерски подпис. Нова челна решетка, карбонови елементи и такива в червен цвят са сред основните визуаални акценти. В задната част се виждат нови светлини, а колелата са специфични 21-инчови Orione. Акцент в салоните на двата спортни седана е новият бордови панел, специалните тапицерии, както и обновената мултимедия с 10.1-инчов дисплей.













