Mazda патентова двигател с две турбини и суперчарджър

Интересен патент в САЩ разбуни духовете в автомобилните среди. Става въпрос за технология, която е запазена от Mazda и се отнася до двигател, който разполага с две турбини и допълнителен суперчарджър (компресор). Като замисъл идеята не е съвсем нова, защото преди време от Volvo експериментираха в тази посока с 4-цилиндров двигател. Шведите обаче така и не се решиха да го вкарат в гамата си.
Пантентът обаче вероятно означава, че от Mazda гледат далеч по-сериозно на тази технология. Смисълът и е ясен и логичен. Електрическият компресор работи в ниските обороти, елиминирайки най-досадния минус на турбо двигателите - турбо дупката. В по-високите обороти вече поемат двете турбини, което гарантира непрекъснато и здраво ускорение.
Според колегите от Motor Trend този агрегат е предвиден за автомобил със задно задвижване, което прави загадката още по-интересна. По всичко личи, че ще е твърде мощен за MX-5. Това от своя страна може да означава, че японците може би готвят наследник с нероторен двигател на RX-8, която е с по-голямо купе.
Според слуховете обаче на изложението в Токио ще бъде представен дебютиращия RX-9, но с традиционния Ванкелов двигател (роторен). Предварителните информации сочат, че моделът е вдъхновен от концепцията RX Vision, представена през 2015 година, когато привлече вниманието с роторния агрегат, генериращ 400 к.с.
И все пак трябва да кажем, че патентоването на дадена технология в никакъв случай не означава сигурно производство. В днешния конкурентен свят всяка нова идея задължително минава през тази процедура, за да запази шансовете за догонване на съперниците на пазара.













