Mini Countryman става още по-голям, вече и хибрид
След шест години на пазара новото Mini Cuntryman става още по-голямо с пристигането на новото поколение, което ще бъде представено на предстоящото изложение в Лос Анджелис следващия месец.
Най-очевидната разлика със заминаващия си модел е в предницата, която вече разрязана на две по хоризонталата от бронята. Обновеният дизайн се допълва и от нови по-сплескани LED светлини и различни фарове за мъгла.
Освен това Countryman е загубил още частица от смисъла на името Мини като е пораснало с близо 20 см в дължина, което го превръща в най-голямото такова до този момент. Увеличаването на размера се е отразило и на колесната база, която е удължена със 7,4 см. Така обемът на купето е с 152 л повече.
Към всички тези промени трябва да прибавим и наличието на два нови мотора: 1,5-литров трицилиндров агрегат с 134 к.с. и 219 Нм въртящ момент, както и 2-литров четирицилиндров мотор с 189 к.с. и 280 Нм. Те се предлагат в конфигурация със задвижване на предните гуми или четирите колела и стандартно работят с ръчна скоростна кутия с шест предавки, а има и опция за автоматик със същия брой скорости. При Cooper S Countryman, Cooper S Countryman All4 и Cooper Countryman All4 можете да се спрете на 8-степенен автоматик.
Конвенционалното задвижване настрана, има и трети вариант за задвижване - хибриден, какъвто използва Cooper S E Countryman . В случая 1,5-литровият мотор задвижва предните колела през 6-степенен автоматик, а отзад работи електромотор с 87 к.с., който задвижва гумите. Сумарната мощност е 221 к.с., с което спринтът до 96 км/ч отнема 6,8 сек. В чисто електрически режим автомобилът изминава до 39 км, а максималната скорост е 124 км/ч. Зареждането на батериите до пълен заряд от стандартен контакт пък отнема 3:15 ч. Плюсът на системата е очевиден при разхода на гориво, който сега е 2,1 л/100 км.