NAIAS 2018: Ford Ranger се завърна в Америка
След като през 2011 година от Ford спряха производството на американската версия на пикапа Ranger, сега моделът се завръща, за да се бори с конкурентите Chevrolet Colorado, Toyota Tacoma и Nissan Frontier. Моделът Ford Ranger за САЩ е доста различен от международната версия, продавана в Азия, Африка и Европа, като е по-голям, макар отвъд Океана да е в класа на средноразмерните и компактните пикапи.
Новото поколение на американския Ford Ranger идва с 2,3-литров бензинов EcoBoost двигател, 10-степенна автоматична скоростна кутия, версии със задно и 4х4 предаване, като най-сериозен от високопроходимитеварианти е FX4 Off-Road. Все още няма официални данни за мощността на турбобензиновия 4-цилиндров агрегат, но под капака на Mustang той постига 310 к.с. и 475 Нм. Вероятно при работния кон тези показатели ще са малко по-занижени, но е възможно да останат сходни, ако новобранецът се появи и във версия Raptor.
Дизайнът на американския Рейнджър напомня малко за този на съименника си, но като цяло е ориентиран в стила на американските модели на "синия овал". Цялостният силует е сходен с този на конкурентните модели, а най-разпознаваемите елементи са хоризонталната решетка и големите въздухозаборници. Пикапът е с масивни колесни арки, а надвесите са максимално скъсени за по-добра проходимост.
Както 4х4 версиите, така и тези със задно предаване ще са с диференциали Dana Trac-Lok, а блокировката на задния диференциал ще е стандарт във версиите FX2 и FX4. Пакетът FX4 Off-Road е със специални амортисьори и гуми за тежки терени, като разполага също със защити под двигателя и трансмисията.
Стандарт при Ford Ranger FX4 Off-Road е системата Terrain Management, вдъхновена от тази при F-150 Raptor, с предварително дефинирани режими за движение по асфалт, пясък, сняг, трева, камъни и кал. Тук е добавена и функцията Trail Control, която представлява по-сериозна версия на асистента за спускане по наклон. Тя позволява на водача да определи с каква скорост ще се спуска пикапът по силно пресечен терен и да се фокусира изцяло върху волана.
Салонът на новия Ford Ranger предлага място за петима пасажери, като (опционално) разполага с нова информационно-развлекателна система с 8-инчов дисплей , премиум аудио B&O, навигация и др. Производството на новия пикап ще започне по-късно тази година в завода на Ford в Мичиган.