24 май 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Най-добрите GTI автомобили, които не са Volkswagen

Когато чуете обозначение „GTI” неминуемо се сещате за легендарния хотхеч на Volkswagen. Не трябва обаче да забравяме, че трите букви не са запазена марка единствено за модели на Volkswagen. През годините много други автомобилни производители също наричат някои свои спецификации по този начин. Представяме ви десет такива автомобила, като първият от тях излиза повече от десетилетие преди Volkswagen Golf 1 GTI.

Maserati 3500 GTi

Цели 15 години, преди германците от Volkswagen изобщо да са помисляли да използват легендарните три букви „GTI”, Maserati излиза на пазара със своя модел 3500 GTi. Първият GTI автомобил в света е представен през 1960 г. с механична инжекция Lucas, която впоследствие клиентите масово отстраняват и заместват с добрите стари карбуратори Weber.

Peugeot 205 GTI

Може би най-известният GTI модел, който не е Volkswagen, е именно Peugeot 205 GTI. През годините Peugeot използва трите букви в много от своите хотхечове, но 205 GTI е истинската легенда в отбора. Според мнозина това дори е най-добрият хотхеч в света.


Suzuki Swift GTi

Когато Suzuki добавя електронна горивна инжекция в своя Swift (известен в Япония като Cultus), компанията решава да нарече новата версия GTi. От Volkswagen обаче изразяват недоволството си по съдебен път, което принуждава японците да променят името на модела, който след 1994 г. вече се казва просто Swift GT.

Rover Metro GT

За своя GTi модел, британците от Rover решават да използват модифицирана версия на т.нар. K-Series редови 4-цилиндров двигател. Същият мотор впоследствие се появява на борда на първото поколение на Lotus Elise. Rover Metro GTi има малко, но много верни последователи в Англия, но извън Обединеното Кралство, автомобилът е слабо познат.

Seat Ibiza Cupra GTI

Технически погледнато, това GTI е Volkswagen, тъй като е изградено на платформата на Volkswagen Polo. Въпреки това го включваме в паметния списък, тъй като се произвежда в Испания, а не в Германия.

Toyota Celica 2.0 GTi

Дори Toyota има опит с бранда GTi, който японците използват в четвъртото и петото поколение на спортното купе Celica. Тези версии обаче се предлагат само в Европа с 2.0-литров 4-цилиндров мотор.

Citroën CX GTI

През 80-те Citroën използва трите букви в много от своите модели, но CX е може би най-интересният от тях. Все пак това е „гореща“ версия на големия и комфортен семеен седан на Citroën от онези години. Предлага се и с турбокомпресор.

Daihatsu Charade GTi

Интерпретацията на Daihatsu за автомобил, носещ обозначението GTI, е този Charade, който се задвижва от 1.6-литров 4-цилиндров двигател с малко над 100 к.с. мощност. Предшественикът на този модел се казва Charade GTii и е по-известен, благодарение на 1.0-литровия си турбо мотор с три цилиндъра и същата мощност – 100 к.с.

Nissan Sunny GTI

Най-известният хотхеч на Nissan е подготвеният за състезания Pulsar GTI-R, но ако не търсите толкова силни изживявания, може да се спрете на обикновената му версия GTI. Тя се предлага и във версия седан под формата на Sunny GTI. Все пак, трябва да споменем, че GTI-R е по-забавен за каране, тъй като има четири задвижващи колела и 4-цилиндров турбо двигател.

Lada 1106 GTI 2.0 16V

Повечето хора едва ли някога са си давали сметка, че дори Lada има автомобил с култовите три букви „GTI” на задния си капак. Има и още как. Освен това се задвижва от 2.0-литров двигател на Opel с 16 клапана и мощност от 150 к.с.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.