Nissan и Arctic Trucks направиха безкомпромисния Navara Off-Roader AT32
След като преди повече от месец от Nissan патентоваха името "Off-Roader", знаехме, че японците няма да седят със скръстени ръце и ще подготвят отгворо на новия Ford Ranger Raptor. Факт - новият модел Navara Off-Roader AT32 дебютира тази седмица на изложението Commercial Vehicle Show в Бирмингам, Великобритания.
Navara Off-Roader AT32 е разработен съвместно с Arctic Trucks – исландска компания, специализирана в направата на хрдкор 4х4 возила, които могат да отидат на доста сериозен офроуд, включително на Северния и Южния полюс. "АТ" в името на коравия пикап идва именно от Arctic Trucks, докато 32 е от използваните 32-инчови гуми за всякакъв терен, качени на 17-цолови джанти, дело на исландците.
Off-Roader AT32 е със специално окачване, което е повишило просвета на пикапа до 243 мм, спрямо базовите 223. Но Navara все пак остава малко по-ниска от "хищника" на Ford - с около 3 см. Липсата на клирънс е донякъде компенсирана с ъгъла на атака от 35 градуса, който е по-добър от този на Ranger с 2,5 градуса.
Като опция се предлагат блокаж на предния диференциал и шнорхел, ако искате още по-добри възможности в калта. Благодарение на шнорхела, японският пикап може да гази до цели 80 см във вода, без риск от попадане на вода в двигателя. Сред останалите "екстри" за Nissan Navara Off-Roader AT32 са уширители на калниците и пълен набор защити под рамата.
И докато визуално, модифицираният пикап изглежда много подготвен, Nissan не споменават за доработка на 2,3-литровия дизелов двигател, който явно е стандартният със 190 к.с. и 450 Нм. Което е малко по-малко от 210-те "кончета" и 500 "нютона" на Ranger Raptor.
Off-Roader AT32 ше се предлага като ниво на оборудване за Nissan Navara на европейския пазар. Пикапът ще разчита също и на асистент за потегляне и спускане по наклон, интелигентна аварийна спирачка, 360-градусов обзор и др. Все още не е ясна цената на офроуд модификацията.