28 март 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Nokian Tyres показа новата Hakkapeliitta R5

Nokian Tyres представя новата си флагманска гама от зимни скандинавски гуми без шипове. Разработени за леки автомобили и SUV, новите Hakkapeliitta R5 предоставят безпрецедентно сцепление на лед, комфорт и екологично шофиране, специално проектирани за суровата скандинавска зима. Отличните свойства за зимни условия на новите продукти са резултат от новия дизайн на протектора, иновации като новите елементи за сцепление, стриктните тестове и непрекъснатите проучвания и разработки.

Новата продуктова гама Hakkapeliitta R5 се предлага в селекция от над 160 продукта, покривайки размери от 14 до 22 инча. Гумата е налична в категории за скорост Q (160 км/ч), R (170 км/ч) и T (190 км/ч). Повечето продукти са обозначени с XL, възможно най-висок товарен индекс в този размер. Селекцията ще бъде налична за потребителите през есента на 2022 година, а основните пазари са Скандинавия, Русия и Северна Америка.

Голям напредък в безопасността е постигнат чрез обновяване на шарката на протектора. Новият дизайн Double Block Grip предоставя превъзходно управление и сцепление и може да бъде открит предимно в раменните зони на гумата. Твърдият ред блокове започва от центъра и се разделя на две към раменните зони. В сравнение с предшественика си Hakkapeliitta R3, новата R5 има 40% повече блокове на протектора и междинната зона. Това увеличение означава, че в контактната зона има 4% повече каучук, който достига до настилката, а това от своя страна води до подобрено сцепление върху хлъзгави повърхности.

Най-доброто представяне на лед е гарантирано от уникалните Кристали Arctic Grip. Микроскопичните кристали са поставени в каучуковата смес и действат като вградени шипове, създавайки остри, изключително здрави ръбчета за сцепление в самия каучук. Докато гумата се износва, кристалите се подават и поддържат високото ниво на сцепление.

В сравнение с Hakkapeliitta R3, представянето на лед и сняг е увеличено с 4%. Спирачният път на лед например е до 5,6 метра по-кратък, в сравнение с предшественика, при спиране със скорост до 80 км/ч. Hakkapeliitta R5 също така има 10% увеличение на ламелите. По-гъстите, компютърно-оптимизирани ламели се справят оптимално добре с леда, снега и сухия асфалт. Тези дълбоко издълбани шарки гарантират, че сцеплението ще остане безопасно дори и докато гумата постепенно се износва. Самозаключващите се 3D ламели притискат шарките на протектора едни към други когато са в контакт с пътя, което подобрява управлението при завои и резки маневри.

Новата гума покрива всички северни зимни условия предоставяйки предсказуемо управление на сух, мокър, заледен или заснежен път. Едно от най-трудните условия за шофиране е при наличието на киша, особено когато тя се намира между лентите на натоварена магистрала. Разработени, за да предотвратяват особено опасния аквлапланинг върху киша, основните шарки на протектора ефективно отвеждат водата и кишата попаднала между гумата и пътя. Жлебовете се отварят от центъра на гумата към раменната зона, осигурявайки ефикасна траектория за отвеждане на водата от пътя, гарантирайки стабилно и надеждно сцепление на киша и мокри пътища.

Новият дизайн на протектора Silent Touch предлага комфортно и приятно търкаляне на гумите благодарение на ново разпределение на блоковете на протекторите. Броят им е увеличен, а индивидуалните блокове и жлебове са по-малки като размер. В комбинация с балансираните блокове на протектора, дизайнът Silent Touch предлага стабилно управление, плавно шофиране и приятни звукови нива.

По-лекото движение намалява разхода на гориво и удължава пробега на електрическите автомобили. Благодарение на дизайна, който позволява ниско съпротивление при търкаляне, и новата каучукова смес Green Trace, съпротивлението при търкаляне на Hakkapeliitta R5 е подобрено още повече. Моделът има до 4.4% по-ниски нива на съпротивление при търкаляне от предшественика си и до 15.5% по-добро съпротивление при търкаляне в сравнение със средното ниво на премиум модели на основните конкуренти. По отношение на електрическите автомобили - увеличението на пробега може да бъде значително. В сравнение с премиум групата, с която се сравнява, Hakkapeliitta R5 предоставя 4% по-дълъг пробег. Това означава до 230 км по-голям пробег за една зима.

Hakkapeliitta R5 EV – Чиста тишина

Когато избирате гуми за хибрид или електрически автомобил, най-важните характеристики са безопасност, стабилност, ниско съпротивление при търкаляне и ниски нива на шум. Нововъведение в семейството Hakkapeliitta R5 е Hakkapeliitta R5 EV. Проектиран и разработен с екологична технология, Hakkapeliitta R5 EV предлага максимална безопасност, комфорт и увеличен пробег за електрически автомобили и хибриди.

Единствените шумове, които електрическите коли обикновено генерират, са причинени от съпротивлението на вятъра или гумите. При проектирането на Hakkapeliitta R5 EV Nokian Tyres обърнаха специално внимание на изолацията на звуковите вълни. Въпреки че нивата на шум вече са ниски при модела за леки автомобили, технологията SilentDrive™ повишава комфорта при шофиране до максимум. Изключително ниските нива на шум се постигат чрез добавяне на слой акустична пяна към вътрешната облицовка на гумата. Технологията SilentDrive™ е включена във всички размери на Hakkapeliitta R5 EV.

Електрическите автомобили обикновено имат висока мощност и тежат повече от колите с двигатели с вътрешно горене. Това поставя специфични изисквания към техните гуми. За да отговори на тази нужда, Hakkapeliitta R5 EV се предлага с по-здрава структура и подсилен профил на протектора с допълнително количество каучук. Здравата структура предлага превъзходна стабилност, докато протекторът е проектиран да издържа на висок въртящ момент и големи натоварвания на колелата.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:05 1
+ 0
- 0
sffsdf38950
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.