Новата Toyota Supra ще споделя хибридна система с BMW
Toyota вече запазиха името Supra за съвместния си проект с BMW, базиран на концептуалната Toyota FT-1, финалният продукт ще бъде готов скоро. Сега става ясно, че освен шаси, японската машина ще споделя и хибридна система с наследника на BMW Z4. Вече се знаеше, че баварците работят с Toyota, но запазването на известното означение Supra в Европа в началото на месеца отново насочи светлините на прожекторите в тази посока.
Въпреки споделената технология, Supra ще е по-голяма от Z5 и ще е с удължена версия на общата платформа. Новата кола ще стои около GT86 в редиците на Toyota.
За разлика от партньорството между Mazda и Fiat при създаването на MX-5 и 124 Spider, връзката между Z5 и Supra няма да е толкова очевидна на пръв поглед, защото сходните елементи ще са заровени под различни купета. Можем да очакваме двигател на BMW да задвижва задните гуми, а японски електромотори да въртят предните колела. Възможно е Toyota да използва опита и технологиите си от Льо Ман и точно като TS050, и двата моста да разполагат с електромотори. Електричеството ще идва от регенеративна система към спирачките и ще се съхранява на литиево-йонни батерии. Така остава опцията за зареждащи се plug-in варианти на двата модела.
Интересен е изборът на трансмисия. Вместо по-бавна безстепенна скоростна кутия, позната от хибридите на Toyota и Lexus, за пръв път производителят ще използва такава с два съединителя.
Японците ще гонят сухо тегло от под 1400 кг като използват баварските методи за спестяване на излишните грамове. Все пак по-малкият Z5 ще бъде по-лекият от двата модела.