Новият Opel Astra е цар на аеродинамиката

Новият Opel Astra се оказва един от най-аеродинамичните автомобили в класа си, след като от Опел обявиха, че коефициента на съпротивление на модела е едва 0.285. Благодарение на този показател, се очаква автомобилът да е доста икономичен и ефективен.
Освен на аеродинамиката, за повишаване на ефективността и намаляване на разхода, Opel Astra 2016 разчита на цялостния дизайн и архитектура. Така например, моделът е по-компактен от предшественика си – с 5 см по-къс, 2,5 см по-нисък и с 5 мм по-тесен, а освен това е и по-лек. Обърнато е внимание на линията на покрива, третата колонка и подподовата конструкция. Намалената напречна проекция на автомобила (около 0.642 квадратни метра в сравнение с 0.770 квадратни метра при предшественика) също допринася за намаляване на разхода на гориво.
Долната част на автомобила сега е с оптимизирани по отношение на потока структури и закрепване на акумулатора, а задният мост е позициониран по-високо в сравнение с този на предишната Astra, като по този начин вече не е толкова сериозен елемент на съпротивление на въздушния поток под автомобила. Всички тези мерки играят ключова роля за процеса на постигане на високо ниво на аеродинамична ефективност. В ясни числови изражения, най-екологичната версия на предишната Astra има коефициент на обтекаемост 0.325. Базовата версия на новата Astra е с невероятния коефициент 0.285. Дори версията с дизелов двигател и автоматична трансмисия на новото поколение с 18-цолови колела лесно „побеждава“ най-обтекаемата версия на предшественика с коефициент 0.31. И това не е всичко – за близкото бъдеще е планирана още по-аеродинамична и икономична ecoFlex версия.
Всички модели на новия Opel Astra ще бъдат задвижвани от двигатели от последно поколение с мощност от 95 до 200 к.с. Oт Опел ни гарантират, че агрегатите ще са динамични, с нисък разход, добре балансирани и тихи.













