Новият RAM 1500: по-мощен, но по-лек и ефективен
Четвъртото поколение на култовия американски пикап RAM 1500 (познат преди като Dodge RAM) отбеляза премиерата си на международния автомобилен салон в Детройт. Основният конкурент на Ford F-150 е получил сериозни обновления, които са го направили много по-ефективен спрямо предшественика си.
На първо време, "Овенът" е минал на диета, като сега тежи със 102 килограма по-малко от предходния модел. Това е постигнато чрез изпозлване на алуминий за част от панелите на купето, както и по-лека, но по-яка стомана за шасито. Все още, обаче, от FCA не се решават пикапът да мине на алуминиева платформа, подобно на F-150.
Инженерите са се погрижили и за подобряването на аеродинамиката на камиончето, като освен оптимизацията на отделни повърхности, са добавили и спойлер на предната броня, който се активира при скорост над 50 км/ч и се прибира, когато скоростта падне на 30 км/ч. Елементът не се активира, когато трансмисията е в офроуд режим, но инженерите гарантират, че елементът издържа и на сериозни удари.
Всички гореописани неща, спомагат за оптимизиране на разхода на гориво, но освен тях, за това се грижи и добавянето на 48-волтова "мека" хибридна система eTorque, чиято батерия може да се захранва от спирачките. Хибридната технология е стандартна при 3,6-литровия V6 бензинов агрегат Pentastar и опционална при 5,7-литровия V8.
По-малкият двигател предлага 305 к.с. и 365 Нм, а по-големият - 395 к.с. и 556 Нм. И в двата случая, тягата се предава към колелата чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия, а агрегатите имат система за деактивация на цилиндри, отново за подобряване на ефективността. На по-късен етап към задвижващата гама ще бъде добавен и трилитров V6 дизел.
Що се отнася до дизайна, той е модернизиран с обновени решетка, фарове, брони и други елементи, но по-сериозни са промените вътре в салона. Пространството в кабината е нараснало, изпозлвани са по-качествени материали, налична е и нова информационно-развлекателна система с 12-инчов екран. RAM 1500 ще се предлага в общо 6 конфигурации на кабината, няколко нива на оборудване и избор от общо 15 цвята на каросерията.
Най-сериозната офроуд модификация отново ще е версията Rebel, която включва повишено окачване с усилени амортисьори Bilstein, 18-инчови оф-роуд гуми, масивни куки за теглене и болкируем заден диференциал. Този вариант ще се предлага както с въздушно, така и пружинно окачване, за разлика от предходния модел. Пакет 4x4 Off-Road ще се предлага и за останалите нива на оборудване, но няма да е чак толкова сериозен като при Rebel.