Новото Audi A4 стана... A5
Германците въведоха нова номерация преди лансирането на модела

Audi представи новото поколение A5, което реално е наследник на A4. Причината за това на пръв поглед странно решение е, че германската марка въведе нова номерация на моделите си, според която четните цифри са за електромобили, а нечетните - за машините с ДВГ и хибридни системи.
По този начин, новото Audi A5 заема мястото на Audi A4 след 30 години на пазара за досегашния модел. И по същия начин машината ще се предлага като седан и комби, но познатите досега A5 Coupe и A5 Sportback отпадат от гамата.
Новият модел е с обновления и в екстериора, и в интериора, а германците дават заявка, че машината е по-рафинирана и с още по-ефективни двигатели. Дължината и на седана, и на комбито е 4829 мм, което е с 67 мм повече спрямо А4, като е нараснало и междуосието до 2900 мм (+80 мм). Отпред промяната в дизайна е видна най-вече при челната решетка, а отзад се виждат изцяло нови светлини. Цялостно, силуетът е по-агресивен, а линиите са по-ъгловати.
Audi A5 е изградено на платформата „Premium Platform Combustion“ (PPC), което според производителя е подобрило съществено пътното поведение и е увеличило комфорта. Стандартно, окачването е с амортисьори и пружини, като се предлага опционално спортно окачване с адаптивен контрол на амортисьорите, което сваля клирънса с 2 см. Последното е включено серийно при моделите S-Line и S5.
В салонът има още по-сериозни промени, като акцент е новият извит OLED дисплей, в който са интегрирани дигиталното инструментално табло с диагонал 11,9 инча и 14,5-инчовия екран на мултимедията. Вдясно от последната има още един, 10,9-инчов дисплей за предния пасажер. Хедъп дисплеят е станал почти двойно по-голям и вече може да се управлява от волана.
По-голямото междуосие на Audi A5 се е отразило положително на пространството за главата и краката при задните пасажери. Конкретно при комбито, обаче, това не се е отразило за по-голям обем на багажника, който е 476 литра, а при сваляне на задните седалки става 1424. Заради 48-волтовата батерия на меките хибридни версии е изчезнало и двойното дъно на товарния отсек.
Към момента новото Audi A5 получава три бензинови и един дизелов двигател. Базов е 2-литров бензинов агрегат със 150 конски сили, който е единственият без хибридна система. Останалите два агрегата - двулитров с 204 к.с. и трилитров V6 с 367 "кончета", разчитат на система MHEV Plus с 48-волтова литиево-желязна фосфатна батерия с капацитет 1.8 kWh. Тя е задвижвана от стартер-генератор с ремък и нов трансмисионен генератор. Скоростната кутия е автоматична 7-степенна с двоен съединител.
Единственият дизелов двигател е с максимална мощност от 204 к.с. и също е мек хибрид. При него емисиите СО2 са намалени с 10 грама на километър, а разходът на гориво, според производителя е с близо половин литър по-малък на 100 км. На по-късен етап се очакват и две плъг-ин хибридни версии, с мощност съответно 299 и 367 конски сили и пробег на електричество над 100 км.
Сред интересните технически новости е системата Brake Torque Vectoring, която работи през спирачките за да подобри управлението в завой. При модификациите S5 стандартно е включен спортният диференциал quattro с векторизация на въртящия момент в комбинация с регулируем съединител за задвижване на четирите колела.
Всички версии на новото Audi A5 ще могат да се поръчват още през лятото, а в шоурумовете на търговците ще ги видим през ноември. В Германия, цените започват от 45 200 евро за седана с базовия бензинов двигател, а комбито е с около 1000 евро по-скъпо.













