26 май 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Новото BMW X5: познато, но доста различно

Новото поколение BMW X5 бе представено официално от баварската компания на специално събитие в САЩ. Наследникът се появи след само 4 години на пазара от страна на предшественика. Фирмата реши да прескочи традиционния фейслифт и директно да изкара нов продукт, в който да въплъти десетките си нови технологии от последно време.

На външен вид няма фрапантна разлика между стария и новия модел. BMW X5 2019, обаче е в стила на последния Х3, като предлага по-масивна решетка и променени пропорции. Най-важната промяна е използването на новата платформа CLAR, на която е актуалната серия 7 и на която ще е бъдещият по-голям Х7. Всъдеходът е нараснал на размери, като е с 36 мм по-дълъг (4922 мм), с 66 мм по-широк и с 19 - по-висок. Нараснала е и колесната база, която вече е 2975 мм, вместо 2933.

Въпреки по-големите размери, багажникът на новия модел е малко по-малък отпреди (645 литра), за сметка на по-големия простор в салона. Но пък е с нова електрическа система за отваряне и затваряне на задната врата. Новост е и завиването на задните колела - нещо, което явно стана модерно при луксозните SUV.

По-осезаеми са промените в интериора на новия BMW X5, който ще послужи за основа и в салона на Х7. Промяна има в контролните панели на мултимедията, както и в традиционния дисплей на инфо-развлекателната система. Опционално, всъдеходът може да бъде поръчан с панорамен покрив, 4-зонов климатик и нови, адаптивни лазерни фарове. Налице и изцяло ново, трето поколение хедъп дисплей, проектиращ на челното стъкло, с по-голяма площ и повече изобразявани данни.

Първоначално, BMW X5 ще се предлага с два бензинови и два дизелови двигателя. Бензиновите опции включват трилитров редови агрегат с 335 к.с. и 450 Нм и 4,4-литров V8 с 460 кс. и 650 Нм. Последният, обаче, засега няма да се предлага в Европа. Дизеловите опции са от трилитров дизел с два варианта на мощността - xDrive30d с 265 к.с. и 620 Нм и M50d, при който агрегатът е подпомаган от 4 турбини, за да постигне 400 к.с. и 760 Нм.

Новият баварски кросоувър е с ново окачване с активни стабилизатори. Базовият вариант е с пружини и адаптивни амортисьори, а опционално се предлага въздушно окачване, позволяващо снижаване с 20 мм на колата при спортен режим и повдигане с 40 при офроуд режим.

И като споменаваме офроуд, BMW X5 за пръв път ще се предлага с офроуд пакет. При него, в комбинация с въздушното окачване получавате защити под купето и 4 предефинирани режими за движение по пясък, чакъл, кал или сняг. В добавка, пакет Offroad предлага и електронна блокировка на задния диференциал (налична и в спортния пакет M Sport), подпомагаща системата xDrive за задвижване на четирите колела. Тягата се предава към колелата чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия, независимо от избрания двигател и пакет.

Баварците предлагат и иновативна гама системи за сигурност и асистиране, което е част от напредъка им по отношение на автономното шофиране. В случая налице са активен темпомат, асистент за завиване и поддържане на лентата, предупреждение при смяна и напускане на платното, аварийна спирачка, полуавтономно движение на заден ход, 360-градусов обзор и т.н.

Новият BMW X5 ще дебютира пред широка публика по време на автосалона в Париж, а в продажби ще е през ноември. Тогава ще станат ясни и цените.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.