Обновеният Lexus NX като самозаряден или плъг-ин хибрид
Lexus представи обновения кросоувър NX, с който дебютира и първото плъг-ин хибридно предложение на марката. Според луксозното подразделение на Toyota, NX 450h+ превъзхожда повечето от своите преки конкуренти по всички основни показатели – при това с голяма преднина.
Продължителността на автономния пробег в режим EV (движение на изцяло електрическа тяга) при NX 450h+ е между 70 и 74 километра в комбинирания цикъл на движение съгласно изискванията на WLTP и нараства до 89-97 километра при движение в градски цикъл.
Тези показатели наред с ниския разход на гориво в размер на 0,9-1,1 л/100 км и официално измерените CO2 емисии от 21-25 г/км, са най-добрите в класа и то с добра преднина пред възможностите на конкурентните модели.
На извънградски отсечки и магистрала новият модел на Lexus може да се движи изцяло на електричество с максимална скорост до 135 км/ч. При спад в заряда на батерията, кросоувърът може да мине към хибриден режим на работа, за разлика от останалите подобни машини, които преминават изцяло на двигател с вътрешно горене. Според изчисленията на Lexus, при този сценарий на употреба разходът на гориво при конкурентните модели на NX 450h+ е средно между 23 и 30% по-висок, отколкото при новия plug-in хибриден SUV на марката.
Новият ефективен тип на задвижване при Lexus е постигнат благодарение на специалната plug-in хибридна електрическа система за задвижване. В нея са обединени в едно цяло икономичният 2,5-литров двигател с вътрешно горене по цикъла на Аткинсън, електрическият мотор-генератор и литиево-йонната акумулаторна батерия. Нейният капацитет е 18,1 кВтч – друг водещ в този клас показател, и може да се презареди напълно за около два часа и половина при използване на зарядна станция с ток 32 A и бордовото зарядно устройство с мощност 6,6 кВт.
Използването на тази високотехнологична задвижваща система не компрометира по никакъв начин SUV възможностите на NX, който ще продължава да се предлага серийно със система за двойно предаване e-Four (AWD) с допълнителен електродвигател за задвижване на колелата на задния мост при необходимост.
В сравнение с предходното издание NX 300h, новата самозарядна хибридна задвижваща система от четвърто поколение е с 24% по-мощна със своя максимум от 244 к.с. и спомага за намаляване на времето за ускорение от 0 до 100 км/ч при AWD версията с 15% до 7,7 секунди.
Увеличението на мощността не дава негативни отражения върху разхода на гориво и емисиите - официалните данни от проведените изпитания показват спад от около 20% при стойностите на CO2 - те започват от 135 г/км в комбинирания цикъл на WLTP при AWD версията на модела и достигат до 129 г/км при версията с предно предаване FWD и среден разход на гориво от 5,7 л/100 км (FWD).