21 юли 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Оставете телефона и намалете скоростта, призовават експерти

За повишаване на безопасността на пътя и повече внимание от страна на шофьорите се обявиха представители на българската „Пътна полиция“, европейски организации и бизнеса на проведената от Shell конференция „Пътна безопасност“. В хода на срещата експерти от компанията и администрацията обмениха опита си в борбата срещу два основни проблема на пътя – несъобразената скорост и разсейването от страна на шофьорите. Инициативата е част от поставената от цел „Нула“ за елиминиране на инцидентите, включваща 12 основни правила, каза изпълнителеният директор на Shell България Камелия Славейкова.

Експерите са единодушни, че мобилните телефони, особено с навлизането на все по-модерни технологии, се превръщат в основна причина за разсейването зад волана. Скоростта обаче остава също така важен фактор. Близо 1/3 от смъртните случаи в при тежки катастрофи в рамките на ЕС са свързани с превишаване на скоростта, заяви представителят на Европейския съвет по безопасен транспорт (ETSC) Луана Бидаска. От базираната в Брюксел неправителствена организация призовават и за по-строг контрол за спазване на правилата на пътя. Данните сочат, че 50 на сто от европейците не се притесняват от проверките за скорост и не смятат, че те ще пострадат от такива.

Наред с тази информация, статистиката за Европейския съюз показва незадоволителни темпове на спад в смъртността на пътя. Въпреки че от 2000 г. насам броят на загиналите в рамките на блока е намалял с 17%, това е далеч от заложената амбициозна цел от 50% до края на десетилетието, отчитат от ETSC.

Черната статистика в България е по-плашеща от предходни години, потвърди началникът на „Пътна полиция“ Бойко Рановски, който обърна внимание на факта, че страната ни е в най-лошата позиция е ЕС, що се отнася до смъртност при катастрофи. Докато през 2015 г. средно в Съюза при катастрофи са загивали 51,5 души на милион, то в България това число е почти двойно за същата година е почти двойно – 95 българи на милион са изгубили живота си на пътя.

Като основни причини Рановски посочи несъобразената и превишена скорост, отнемането на предимство. По думите му след въвеждането на камерите за заснемане на нарушители, в периода 2009-2013 г. е имало силен спад в смъртните случаи, но решението на съда от 2014 г. да забрани използването им за контрол и санкциониране е дало силен негативен ефект. Според полицейския шеф дори след връщането на камерите в действие е нужно време, за да ефектът от тях се усети.

От началото на годината досега жертвите на катастрофи у нас са 659, а 32 от тях са деца. Въпреки че до края на октомври е забелязан спад в сравнение с същия период на предходната година, от началото на ноември има ръст на катастрофите, което началникът на пътните полицаи приписва на подценяване на зимните условия и разсейването на водачите. Той не пропусна да обърне внимание и на катастрофите с един автомобил, при които често разсейването изиграва важна роля. При всяка осма подобна катастрофа загива човек, сочат данните на „Пътна полиция“. Необходимо е въвеждането на модерни методи за контрол, категоричен бе Бойко Рановски.

Своя опит в проследяването и контрола над навиците на шофьорите в бизнеса споделиха представители на Shell. Махер Наблуси, мениджър „Здраве, безопасност, сигурност и опазване на околната среда“ за проекта на компанията в западната част на Черно море, използва принципа на „овцете и вълците“, за да обясни начина на шофиране на хората. Ръководейки се по него той твърди, че има шофьори, които са склонни винаги, при всяка възможност, да извършват нарушение. Според него обаче има начин за контрол над нарушителите и формиране на различен стил зад волана.

Наблуси представи т.нар. геофенсинг, представляващ модерен метод за контрол над професионалните шофьори. Благодарение на предварителна проверка и оценка на маршрутите, комбинирани със система за следене на камионите, от Shell успяват да изградят детайлни карти с обособени зони с по-ниско ограничение на скоростта или пък части от пътища, които трябва да се избягват. При нарушение, цялата информация се предава към ръководителя на съответния шофьор и той може да бъде санкциониран.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.