Отдавна забравеното Audi Asso di Picche се появява през 1973 г.
В началото на 70-те Audi представя интересен концепт, с който иска да покаже как би изглеждало двуместно спортно купе от бъдещето. Компанията го нарича Asso di Picche, а впоследствие проектът вдъхновява легендарната Lancia Delta.
В превод от италиански името означава “асо пика”. Интригуващият прототип е представен през 1973 г. на автомобилното изложение във Франкфурт, а за база инженерите на компанията използват Audi 80. Задвижването е предно, двигателят е 1.3- или 1.5-литров (не се знае със сигурност), а скоростната кутия е механична. Но защо се сещаме за Audi Asso di Picche сега?
Защото този концепт доказва, че Audi също са участвали в истерията по клиновидния дизайн от края на 60-те и 70-те години. Asso di Picche всъщност изглежда много сходно с предишни концепти на Джуджаро, като Alfa Romeo Caimano от 1971 г. и Maserati Boomerang от 1972 г. Въпреки че стъпва на платформата на Audi 80, единствената прилика между концепта и серийния автомобил е формата на фаровете и стоповете.
Интериорът също е специален и включва уникално табло с два цилиндъра, в които са монтирани уредите и информационните дисплеи. Останалото включва спортен волан с един метален лъч и интересни джобове във вратите, които изглеждат като малки ръчни чанти. Салонът е тапициран с кожа, която дава по-луксозно усещане, а възглавничките на седалките са замислени да могат да се сменят.
Asso di Picche е поръчан от германския независим производител Karmann и е построен от дизайнерското студио на Джорджето Джуджаро – Italdesign. Както вече стана ясно, концептът ползва шасито на Audi 80, както и неговите компактни 4-цилиндрови редови двигатели, монтирани надлъжно. Използваме множествено число, защото колата е била замислена да бъде използвана с 1.3- или 1.5-литровия двигател на Audi 80, но кой в крайна сметка е бил инсталиран под капака, остава неясно. Знаем само, че скоростната кутия е механична и има 4 предавки, а задвижването е предно. Не е ясно дали изобщо уникалният концепт може да се движи на собствен ход.
Въпреки че ръководството на Audi харесва идеята за двуместно спортно купе, Asso di Picche така и не преминава в серийно производство. По това време хората от Инголщад решават да се концентрират в разработката на пътнически автомобили, които могат да генерират повече продажби в сравнение с екзотичен автомобил като този, който дори да влезе в серийно производство, продадените от него бройки биха били силно ограничени. От друга страна, по високите етажи на компанията-майка Volkswagen се опасявали, че сериен вариант на Asso di Picche би изял част от продажбите на Volkswagen Scirocco, което се появава на пазара само няколко месеца по-късно.
Asso di Picche е част от цяла серия концепти, като другите два се казват Asso di Quadri (“асо каро”) и Asso di Fiori (“асо спатия”). Първият е базиран на BMW 320 (E21) и е представен на автомобилното изложение в Торино през 1976 г., а вторият използва платформата на Isuzu Gemini и е показан на автосалона в Женева през 1979 г. Asso di Fiori успява да премине концептуалната фаза и с някои дребни промени се превръща в серийния Isuzu Piazza, който се появава на пазара през 1981 г.
Идеята била да се създаде и Asso di Cuori (“асо купа”), с което да се завърши серията, но това така и не се случва.













