Печелившата четворка: новите Audi A4 и A4 Avant
Петото поколение на бестселъра Audi A4 ще отбележи своята световна премиера на международния автосалон във Франкфурт през есента, но от Инголщад вече пуснаха официална информация за седана и комбито A4 Avant, което от своя страна ще бъде последвано скоро и от allroad версия.
Новото Audi A4 следва последните тенденции на автомобилния свят, като залага на еволюция, а не революция по отношение на дизайна и технологиите. Външните размери са нараснали в сравнение с предходното поколение на модела, но теглото е значително намалено – снижаването е до 120 килограма в зависимост от вида на използвания двигател. Каросерийната структура на новите модели на Audi също е една от най-леките в класа благодарение на олекотената конструкция и интелигентно подбраното съчетание от материали.
С своята дължина от 4.73 метра и междуосното разстояние oт 2.82 метра (+12 мм), новите A4 седан и A4 Avant са пораснали спрямо предходното поколение съответно с 25 и 16 мм на дължина и ширина. Новаците се отличават с обновени предни и задни светлини с LED технология, нараснали колесни арки, по-скосена линия на покрива и др.
В интериора на новия Audi A4 също е заложено на по-големи пространства, като например пасажерите на задния ред имат още 23 мм на разположение. Обемът на багажника също е нарастнал малко и вече е 505 л. Използваните материали са традиционно качествени, като арматурното табло е доминирано от 12,3-инчов дисплей, лансиран за пръв път в последните Q7 и ТТ. Още един - 8,3-инчов дисплей на централната конзола извежда данните на информационно-развлекателната система.
За задвижването на новите Audi A4 седан и комби ще се грижат обновени бензинови и дизелови агрегати, както и мотор, работещ с природен газ. Бензиновите опции включват 1,4-литров TFSI със 150 к.с., както и 2-литров двигател с два варианта на мощността - 190 и 252 к.с. Дизеловите модели включват 4-цилиндров 2,0 TDI с мощност 150 ил и190 к.с., както и 3-литров 6-цилиндров агрегат с 218 и 272 к.с. Интересна е новината, че двулитровият дизел ще бъде лансиран и на пазарите в Северна Америка.
Метановият двигател (предлаган за комбито) е дериват на двулитровия бензин, като постига максимална мощност от 170 к.с. Всички агрегати ще се предлагат с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична DSG скоростна кутия, а най-напомпаният дизел ще бъде с 8-степенен автоматик. Задвижването ще бъде на предните колела или quattro 4x4, а листата с технологиите за сигурност и асистиране на водача е впечатляваща.
Повече информация, както и цени на новите Audi A4 и A4 Avant ще има по време на премиерата им във Франкфурт.