Проект "Кортеж": това ще са джипът и лимузината за Путин
Руското патентно ведмоство "Роспатент" публикува изображения на лимузина и всъдеход, създадени по проекта "Кортеж". Возилата по последния проект са предвидени да возят руския президент Владимир Путин, както и други високопоставени представители на властта на Руската федерация.
Патентите, подадени за "автомобил" и пътническ иавтомобил - всъдеход" носят съответно означенията ЕМП-4123 и ЕМП-4124, а съкращението идва от "Единна модулна платформа". Собственик на интелектуалната собственост е руската правителствена фирма НАМИ, която бе обявила за стартирането на проекта за нови президентски возила още преди 4 години.
Финансирането на проект "Кортеж" е със средства от руския бюджет. Авторите на проекта работят по платформа, върху която ще бъдат конструирани пълноразмерен седан, всъдеход, микробус и свръхлуксозна лимузина за руските властимащи. Според информация в медиите, основните проектни разработки трябвал ода бъдат заеършени до края на 2016 година, така че има голям шанс, публикуваните в патентното ведомство избражения на седана и всъдехода да са много близки до реалността.
Миналата есен от НАМИ регистрираха и търговската марка Aurus, под която най-вероятно ще се произвеждат автомобилите от проекта. Тогава бе регистрирано и графично изображение на марката. Според документацията словесното обозначение Aurus е образувано от първите срички на думите Aurum (лат. злато) и Russia.
Също през есента бяха разпространени и предварителните изображения на правителствения бус, носещ индекса ЕМП-4125. Според запознати, обаче, покааната илюстрация, за разлика от новите изображения на седана и джипа, няма да има койзнае колко общо с окончателния вариант на модела - превозвач.
Със сигурност се знае, обаче, какъв двигател ще използват новите президентки автомобили. На миналогодишният автомобилен салон в Москва, от НАМИ представиха агрегатът за "Кортеж"-ните возила, който е 6,6-литров с цели 12 цилиндъра и 4 турбокомпресора. Очаквана му мощност е около 860 к.с. а пиковият въртящ момент ще достига 1470 Нм, но внедрен в лимузината ще бъде ограничен принудително до 1000 Нм, за да щади трансмисията.