Renault представи футуристични ванове с исторически имена

Както много други автомобилни производители, от Renault с ентусиазъм възраждат модели, които не са използвали от десетилетия. R5 се завръща, а новото поколение на R4 ще бъде пуснато в продажба по-късно тази година. Освен това Twingo ще се върне през 2026 г.
В сектора на търговските автомобили, френската марка възражда две легендарни имена: Estafette и Goelette. Новите ванове ще бъдат придружени от следващото поколение на Trafic, като и трите модела ще разполагат с електрически задвижващи системи.
Името Estafette се свързва с поредица от ванове, продавани от края на 50-те години до средата на 80-те, но новият модел приема футуристичен дизайн. Той е вдъхновен от концептуалния модел, представен през септември миналата година на изложението IAA Transportation в Хановер. Стилният ван е проектиран със странична плъзгаща се врата и ролетна задна врата. За по-лесен достъп разполага с подвижни стъпала отстрани и отзад.
Новият компактен ван на Renault е с дължина 5,27 метра, ширина 1,92 метра и височина 2,60 метра. Дори ако сте висок 1,9 метра, ще можете безпроблемно да се придвижвате между товарното отделение и кабината. Както се очаква от търговско превозно средство, той е оборудван с огромно предно стъкло и големи странични прозорци за отлична видимост.
Името Goelette е почти толкова старо, колкото и Estafette, и сега също официално се завръща. Renault планира да предложи новата версия в три варианта (шаси кабина, закрит фургон и самосвал), като задната част може да бъде персонализирана според нуждите на бизнеса. Ванът може да се предлага със или без странични стъпала и е оборудван с панорамно предно стъкло, което позволява на шофьорите да виждат през B-колоните.
Моделът Renault Trafic е на пазара още от 80-те години и, за разлика от другите два, се продава и сега, като до момента има над 2,5 милиона произведени бройки. Подобно на Estafette и Goelette, той възприема модерен и технологичен външен вид, с цел да направи търговските ванове по-атрактивни. Височината му е под 1,9 метра, което означава, че няма да има проблем с достъпа до подземните паркинги в Европа.
Тъй като вановете са проектирани с кутиеобразна форма, за да се максимизира вътрешното пространство, те не са особено аеродинамични. Въпреки това Renault е оборудвал новия Trafic с масивен горен заден спойлер с вградени дефлектори. Освен това обновеният модел разполага с асиметрични задни врати и защитни панели от грапава черна пластмаса по долната част на каросерията за по-голяма издръжливост.
И трите модела носят означението "E-Tech", тъй като Renault планира да ги предлага с изцяло електрическо задвижване. Новите Estafette, Goelette и Trafic ще се произвеждат във Франция, в завода в Сандувил, и ще излязат на пазара през 2026 г. Триото е разработено от Flexis – компания, основана миналата година от Renault в сътрудничество с Volvo и френската логистична фирма CMA CGM Group. Renault и Volvo инвестират по 300 милиона евро във Flexis през следващите няколко години, а CMA CGM Group влага допълнително 120 милиона евро.












