S-класата остава дефиниция за лукс с нова физиономия и турбо мощ
Дипломати, бизнесмени и обикновени богаташи, ликувайте, защото вече знаем какво представлява новата S-класа на Mercedes. Фейслифнатият модел за 2018 г. няма да направи нито крачка назад по отношение на лукса, а само ще надгражда доказаната формула.
Независимо от модификацията, всеки лимузини получават освежени предница и задница, докато шест- и осемцилиндровите модели се сдобиват с нова решетка, досега запазена само за модела V12. Монархическият Maybach пък става още една идея по-помпозен с "поръсване" на допълнителен хром. Ако изреденото не стига като визуална промяна, купувачите могат да се спрат на опционалния пакет LED светлини, интегриран в т.нар. интелигентна осветителна система или Intelligent Lighting System. Последната включва дълги светлини с широк лъч, сканиране на пътната настилка и адаптивни фарове. Външните промени се дооформят и от два нови дизайна на 20-инчовите джанти.
Задвижването, също както всеки елемент от S-класата, не е скромно. Mercedes добавят нови мотори с принудително пълнене към двигателната гама, започваща с 3-литровият V6 с 362 к.с. Стъпка нагоре е 4-литровият V8, познат ни от доста модели на германците. Той се предлага в различни нива на мощност - 463 к.с. при S560 и Maybach и цели 603 к.с. под капака на AMG S63, под чийто капак място отстъпва досегашният по-обемен 5,5-литров агрегат. Той се комбинира с деветстепенен автоматик и така ускорението до 100 км/ч приключва за около 3,5 секунди. S65-цата запазва 6-литровия си битурбо V12 с 621 к.с.
Мощността далеч не е всичко, защото S-класата не е просто бърз автомобил. Затова интериорът не е пренебрегнат. Салонът обгръща пътниците с купища кожа, с възможност за дървени декорации тук-таме, и се облива от избор между 64 цвята на вътрешното осветление. Mercedes поставят новата си система за "енергизиращ комфорт", която накратко лигави шофьора и пътниците с функции на подвижен спа център. Сумарните шест програми манипулират така климатроника, музиката, осветлението и масажните възможности на седалките, че да създадат отчетливи "настроения".
Има и доста системи в помощ на водача, който е вече е седнал зад нов трилъчев волан и 12,3-инчов екран на таблото. Подобрени са функциите за спазване на дистанция от останалите коли на пътя и смяна на лента, което вече става с едно почукване на лостчето за мигачите. S-класата разчита на съхранени данни, за да запомни къде какви са ограниченията, а може и да разчита пътните знаци, за да размахва пръст сърдито, когато водачът се качи над лимита. Ако водачът се отпусне прекалено от целия комфорт и задреме, колата може да активира системата си за автоматично спиране и да избегне инцидент.
Целият лукс на света си има цена, но тя все още е неизвестна. Каквато и да е, няма да е по джоба на всеки.