25 май 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Сбогом Alfa Romeo Milano, здравей Junior!

Свързани новини

Скоро след дългоочакваната премиера на Alfa Romeo Milano, се завихри огромен скандал покрай името на модела. Италианското правителство забрани да се използва това на звание, ако машината не се произвежда в Италия, на базата на закон от 2003 година. Или пък да се асемблира на Апенините, за да може да носи локалното название.

Премиерът на Италия Джорджа Мелони пък по-рано тази година се възпротиви срещу производството в Полша на други два модела на компанията – FIAT 600 и Jeep Avenger. Тя цитира абсолютно същия закон, което донесе допълнителен удар по гиганта Stellantis.

В отговор на атаката на правителството, шефът на Stellantis Карлош Тавареш заяви, че Alfa Romeo Milano би струвала базово 40 000, а не 30 000 евро, ако се прави в Италия. И няма да е конкурентна ценово в своя сегмент. Той обясни още, че китайски гиганти искат дори да откупят Alfa Romeo от Stellantis, като разрешат генерално проблема, но компанията отклонила офертата.

В крайна сметка, от Alfa Romeo решиха да постъпят доста радикално. На пресконференция, самият изпълнителен директор на марката Жан-Филип Импарато заяви, че името на модела ще бъде сменено. Така, Milano към момента отива в историята, за да отстъпи на названието Junior.

„Решихме да променим името, въпреки че знаем, че не сме длъжни да го направим, защото искаме да запазим положителните емоции, които продуктите ни винаги са предизвиквали, и да избегнем всякакъв вид спорове", заяви Импарато.

Новото име Junior също е добре познато от миналото на Alfa Romeo. През есента на 1966 година е представен моделът GT 1300 Junior. Той се задвижва от 1290-кубиков двигател, който осигурява 89 конски сили и е предназначен да привлече по-младит клиенти. От модела за продадени 92 000 бройки.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.