
Скоро след дългоочакваната премиера на Alfa Romeo Milano, се завихри огромен скандал покрай името на модела. Италианското правителство забрани да се използва това на звание, ако машината не се произвежда в Италия, на базата на закон от 2003 година. Или пък да се асемблира на Апенините, за да може да носи локалното название.
Премиерът на Италия Джорджа Мелони пък по-рано тази година се възпротиви срещу производството в Полша на други два модела на компанията – FIAT 600 и Jeep Avenger. Тя цитира абсолютно същия закон, което донесе допълнителен удар по гиганта Stellantis.
В отговор на атаката на правителството, шефът на Stellantis Карлош Тавареш заяви, че Alfa Romeo Milano би струвала базово 40 000, а не 30 000 евро, ако се прави в Италия. И няма да е конкурентна ценово в своя сегмент. Той обясни още, че китайски гиганти искат дори да откупят Alfa Romeo от Stellantis, като разрешат генерално проблема, но компанията отклонила офертата.
В крайна сметка, от Alfa Romeo решиха да постъпят доста радикално. На пресконференция, самият изпълнителен директор на марката Жан-Филип Импарато заяви, че името на модела ще бъде сменено. Така, Milano към момента отива в историята, за да отстъпи на названието Junior.
„Решихме да променим името, въпреки че знаем, че не сме длъжни да го направим, защото искаме да запазим положителните емоции, които продуктите ни винаги са предизвиквали, и да избегнем всякакъв вид спорове", заяви Импарато.
Новото име Junior също е добре познато от миналото на Alfa Romeo. През есента на 1966 година е представен моделът GT 1300 Junior. Той се задвижва от 1290-кубиков двигател, който осигурява 89 конски сили и е предназначен да привлече по-младит клиенти. От модела за продадени 92 000 бройки.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари