Срив в продажбите на мини коли в Япония след скандала с Mitsubishi
Mitsubishi записва сериозни загуби вследствие на скандала с манипулираните тестове за разход на гориво. Компанията вече изгуби 173 млн. долара благодарение на разкритието, както и водещата си фигура - президента Тецура Аикава, който наскоро подаде оставка. Не само това, ами партньорите им от Nissan се договориха да откупят 34% от акциите, с което да поемат контрола над пострадалия производител.
Припомняме, че към края на април Mitsubishi Motors бяха уличени в неправилно провеждане на тестовете за разход на гориво при няколко модела свръх компактни автомобила, някои от които се ребрандират и като Nissan. Засегнати са 625 000 бройки.
Оказва се обаче, че негативите се разпростират върху целия пазар и продажбите на малолитражките в Япония са паднали като цяло. За месец май в Страната на изгряващото слънце са продадени 107 834 бройки или 14,3% по-малко в сравнение със същия период миналата година. Mitsubishi пък са продали 75% по-малко автомобили от този клас. При Nissan понижението е още по-сериозно - 76.8%. Suzuki, които признаха, че също са използвали разминаващи се с официално изискваните методи за измерване на икономичността, отбелязват 15,4-процентов спад.
С това проблемите за Mitsubishi само се задълбочават. Компанията все още трябва да компенсира всички собственици на засегнатите коли, а изтънелите портфейли със сигурност не помагат. Положението може да стане още по-тежко след приключването на започналото на 25 април разследване.