Това е новата "тройка" на BMW
Новото поколение BMW 3 Series отбелязва глобалния си дебют на автомобилното изложение в Париж. Култовата "тройка", със заводски индекс G20 е малко по-голяма от предшественика си, като е с отличителн дизайн и инова платформа.
BMW 3 на външен вид е по-хармонична и по-спортна и агресивна от досегашния модел. Акцент са новите фарове и броня, а подобно е положението и отззад, където виждаме нови стоп-светлини. Колесната база е нараснала с 41 мм до 2851 мм, което е позволило цялостно нарстване на дължината с 8.5 см (до 4709 мм). Автомобилът е станал и малко по-широк (+16 мм), като обещава подобрена аеродинамика с коефициент на челно съпротивление от 0,23.
BMW Series 3 е конструирано на новата архитектура CLAR на баварците за модели с надлъжно разположен двигател. В конструкцията са използвани олекотени компоненти и материали, което е довело до "отслабване" с до 55 кг спрямо предното поколение. За по-добро пътно поведение германците са свалили центъра на тежестта с 1 см, а както и досега разпределението на масата отпред и отзад е 50:50.
При дебюта си BMW Серия 3 ще се предлага с избор от три двигателя. Бензиновата опция е двулитров агрегат, който във версията 320i ще предлага 184 к.с., а в 330i - 258. По-малкият дизелов двигател, също с обем 2 литра ще предлага варианти 318d (150 к.с.) и 320d (190 к.с.). Най-мощният дизел за момента е 6-цилиндровият във версията 330d, предоставящ 265 к.с. На по-късен етап се очаква версия с 3-цилиндров двигател, както и по-мощни М-версии, последвани евентуално и от брутално BMW M3.
Както и досега, различните варианти ще се предлагат или със задно задвижване, или с фирмената 4х4 система xDrive. Окачването е обновено, като в базовите нива е хидравлично. Като опция, за определени модификации ще има и електронно контролирани амортисьори.
В салона, увеличените размери на "тройката" са позволили по-голям простор и отпред, и отзад. Като цяло, интериорът в актуалния за марката стил, показан при новото BMW X5 - с дигитално табло, и голям екран на мултимедията над отворите за вентилацията. Самата мултимедия също е познатата от новия Х5, като разполага с 10,25-инчов дисплей, който освен с допир се управлява и с гласови команди.
Естествено, както е характерно за новите "баварци", BMW 3 Series ще е с богат набор от системи за безопасност и асистиране на водача. Сред тях може да отбележим адаптивният автопилот с функция за спиране и потегляне, предупреждение за напускане на лентата и помощ за поддържането й, паркинг асистент и т.н.