27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Това е новият Dacia Duster

Нов дизайн и хибридна версия за третото поколение

Dacia представи новото трето поколение на всъдехода Duster, който се е превърнал в еталон за румънската марка. Моделът се появи през 2010 година, втората генерация дебютира през 2017, а сега е на ход и сериозно променения във всички отношения #3.

Dacia преоткрива формите на Duster, който запазва солидния си силует, но със сериозно обновен дизайн. Някои от чертите вече видяхме при концепцията Bigster, представена от компанията по-рано. Серийният модел е с изчистен и опростен дизайн, с вертикална предна част, скосени протектори на арките на колелата и голяма задна врата. Приключенския характер се подчертава от предпазните черни панели в долната част на купето и брони, изработени от здрав и устойчив на надраскване материал.

Подобно на екстериора, интериорът съдържа всички важни функционални неща. Голяма част от подобренията са свързани с ергономичността, включително 10,1-инчовия централен екран, позициониран в зрителното поле на водача и под ъгъл 10° спрямо него. Новото управление на автоматичната трансмисия е особено лесно за водача. Плоските повърхности на волана в горната и долната част го правят изключително удобен за управление.

Новият Duster вече разполага със 7-инчов дигитален инструментален панел, на който водачът може да извежда информацията, която намира за най-полезна. Подът на багажника е по-нисък, а отворът му е по-широк и по-висок. Самият багажник също е по-широк и по-висок, осигурявайки до 6% допълнително пространство (472 литра под кората в Duster 4х2). И накрая, новият Y-образен светлинен подпис подчертава връзката между интериора и екстериора на новата Dacia Duster като е видим при предните и задните светлини, а редица елементи с тази форма се виждат в салона.

Електрическа паркинг спирачка е включена в ниво на оборудване Journey (стандартно) и Extreme (допълнително), а и при двете стандартно има странични огледала с електрическо регулиране и сгъване. Моделът може да бъде оборудван и с отопляем волан и система за размразяване на предното стъкло (в някои държави).

Duster е изграден на платформата CMF-B, използвана за първи път в новите Sandero и Logan, а след това в Jogger. Тя осигурява повече място за пътници и багаж от предишното поколение и е само малко по-дълъга. Преминаването към платформата CMF-B освобождава повече пространство вътре – особено ширина отпред и място за краката отзад (+30 мм). Всъдеходът е дълъг 4340 мм, широк 1810 и висок 1660, а пътният просвет е 209 мм при 2WD версиите и 217 при 4х4. Предният ъгъл на заход е 31°, а задният е 36 при версиите с двойно предаване.

Новият Dacia Duster се предлага с трансмисия 4x4 Terrain Control, която включва 5 настройки за шофиране: Auto (автоматично) което разпределя мощността между предната и задната ос в зависимост от сцеплението на колелата и скоростта; Snow (сняг) който оптимизира траекторията по хлъзгави пътища със специфични настройки за ESC и против поднасяне; Eco (Еко) оптимизиращ разхода на гориво чрез регулиране на климатичната система и работата на автомобила;Mud/Sand (кал/пясък) за променлив терен и OFF-ROAD (ОФРОУД) за върховo представяне при труден терен, много подобна на режима 4x4 Lock на настоящия всъдеход, но с допълнителното предимство на автоматичното и оптимално разпределение на въртящия момент към предните и задните колела според сцеплението и скоростта.

Управление на скоростта при спускане, особено полезно при неравен терен и стръмни склонове. Системата основно действа върху спирачките, за да поддържа скоростта на автомобила под контрол (въз основа на действията на водача) между 0 и 30 км/ч. Тя сработва независимо от предавателното отношение (включително на заден ход), така че водачът да може да игнорира педала на газта и спирачката и да се съсредоточи върху волана. По време на офроуд шофиране на 10,1-инчовия централен екран се показва разнообразие от полезна информация като странично накланяне, наклон на автомобила нагоре и надолу и разпределение на мощността към предната и задната ос (версия 4х4).

За първи път всъдеходът ще се предлага и с хибриден двигател. Този мотор бе внедрен при Jogger в началото на тази година и предлага системна мощност от 140 к.с. Компановката се състои от 4-цилиндров, 1,6-литров бензинов двигател с 94 к.с., два електрически мотора (задвижващ мотор с 49 к.с. и високоволтов стартер-генератор) и електрическа автоматична скоростна кутия (с 4 предавателни отношения на двигателя и 2 предавателни отношения на ел. мотора). Тази комбинирана технология е възможна, защото системата е без съединител. Рекуперативното спиране, високият капацитет за възстановяване на енергия в батерията от 1,2 кВтч (230 V) и ефективността на скоростната кутия правят възможно шофирането в изцяло електрически режим до 80% от времето в града, което намалява разхода от 20% (комбиниран цикъл) до 40% (градски цикъл). Освен това двигателят винаги стартира в електрически режим.

Наличен е и познатият 1,2-литров турбобензинов двигател със 130 конски сили, който, обаче, вече е във версия "мек хибрид". Агрегатът използва цикъла на Милър (намалените загуби на помпата оптимизират ефективността), и 48-волтов електромотор. Този мотор подпомага двигателя с вътрешно горене, когато автомобилът стартира или ускорява, намалявайки средния разход и емисиите на CO2 с около 10%. Той също така осигурява повече мощност по време на ускорение от съществуващия модел TCe 130, което прави шофирането по-директно и по-плавно. Двигателят се предлага с 6-степенна скоростна кутия във версиите 4x2 и 4x4.

Отново ще се предлага и двигателят ECO-G 100, който предоставя опция за два типа гориво (бензин и LPG). Когато работи на газ, моторът отделя средно с 10% по-малко CO2 от сравним бензинов двигател, а разходите за гориво са доста по-ниски. Версията може да измине до 1300 км, като двата резервоара съдържат 100 литра – 50 литра бензин и 50 литра LPG (вторият е под пода на багажника, така че не влияе на товарния капацитет).

Подобно на Jogger, Duster също ще може да се възползва от пакет Sleep. Това е практична, подвижна и достъпна кутия 3 в 1, съдържаща двойно легло, което се разгъва за по-малко от 2 минути от 1 човек (1,90 метра дължина и до 1,30 метра ширина), маса тип табла и място за съхранение. Наличен е и нов багажник за покрив, който е удобен за дейности на открито и може да понесе до 80 кг. Той се закрепва без усилие върху модулните покривни релси в напречно положение или върху напречни греди.

Круиз контролът вече е включен като стандартно оборудване от ниво Expression. Автоматичното превключване между дълги и къси светлини е стандартно за нивата Extreme и Journey. Автоматичните къси светлини се предлагат при всички нива на оборудване. Нови системи в помощ на водача са добавени към модела, за да отговорят на най-новите европейски изисквания за безопасност, като автоматично аварийно спиране (в градски и крайградски райони, включително отчитане на други автомобили, пешеходци, велосипеди и мотоциклети), разпознаване на пътните знаци и предупреждение за превишена скорост, помощ при паркиране на заден ход, сигнал за аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата, асистент за придържане в лентата, предупреждение за вниманието на водача и спешни повиквания (eCall).


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.