Това е новият Nissan Pathfinder
Nissan представи новото поколение на всъдехода Pathfinder. Моделът, който допреди няколко години се предлагаше и в Европа, сега е предназначен само за американския пазар, като от близо 9 години вече не е на рамна, а на самоносеща конструкция.
Новият Nissan Pathfinder определено изглежда доста по-атлетично от предшественика си, като е заменил плавните линии с доста "по-резки". Моделът е станал малко по-къс от преди - 5004 спрямо 5042 мм, но е по-широк (1979 мм) и по-висок (1778 мм) спрямо предлагания доскоро SUV.
Pathfinder запазва досегашната си платформа с напречен двигател, макферсон окачване отпред и многоточково отзад. Запазен е и V6 бензиновият двигател с мощност от 288 конски сили и 351 Нм въртящ момент. Базовото задвижване е предно, а като опция се предлага 4х4, с вискомуфа.
Досегашната CVT-вариаторна скоростна кутия, обаче, е заменена от 9-степенна автоматична. Трансмисията на всъдехода е със 7 предефинирани режима на работа, които се избират от кръгъл селектор до шофьорската седалка. Последните са базов, спортен, екологичен, за сняг, пясък и кал, както и специален за теглене на ремаркета.
Досегашният Nissan Pathfinder предлагаше 7 места, но новият модел е с 8, като креслата на третия ред вече са три. Като опция, вторият ред вместо с "пейка" може да се поръча с две индивидуални седалки. Обемът на багажника е 470 литра с вдигнат трети ред седалки, а когато те са прибрани в пода става 1274 литра.
Салонът е доста модернизиран, като предлага нов дигитален инструментален панел с размер 12,3 инча и мултимедийна система с диагонал на екрана между8 и 9 инча. Наличен е и хедъп дисплей, прожектиращ данни от навигацията. Климатичната система е тризонова, а предните и втория ред седалки са с подгряване (+вентилиране за шофьора и пасажера до него).
Nissan Pathfinder е оборудван с комплекса системи за сигурност и асистиране Nissan SafetyShield 360, в който има функции като аварийна спирачка, следене на маркировката, поддържане на лентата на движение, автоматични светлини и др.
Налични са 10 въздушни възглавници, сред които и такава между предните седалки, която пази водача и предния пасажер да не се ударят помежду си при катастрофа.