27 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Това е новият Volkswagen Tiguan

Немският SUV с нови хибридни версии и 100 км пробег на ток

Новото, трето поколение Volkswagen Tiguan бе представено официално днес от германския автогигант. Моделът, който е сред бестселърите на компанията, пристига с доста обновен (но не радикално) дизайн, както и с атрактивна гама задвижващи агрегати, сред които, интересно, присъства и дизелов мотор.

Външният вид на новия Tiguan има някои детайли, които сме виждали в електрическия ID.4. Такава, например, е затворената горна решетка, както и някои други дребни компоненти от купето. Кросоувърът е на платформата MQB Evo, която е предназначена за базово предно задвижване, но може да предложи и 4х4.

Макар колесната база на немския SUV да е запазена (2681 мм), както и ширината от 1939 мм, дължината е нараснала с 32 мм до 4551, а височината с 5 мм, достигайки 1650 мм. Тези незначителни подробности са довели до увеличение на багажното пространство с 33 литра до 648, както и малко повече простор за пасажерите.

В интериора акцент е новият дизайн на дигиталния инструментален дисплей, както и обновление на 15-инчовата информационно-развлекателната система, която напомня на тази при електрическата гама на германците. Наличен е нов хедъп дисплей, както и нов мултифункционален превключвател на режима на шофиране с вграден OLED дисплей. Управлението на профила на шофиране става със завъртане и има собствен мини екран. От същото място шофьорът може още да управлява силата на звука на радиото или цветовете на фоновото осветление.

За задвижването на новия Volkswagen Tiguan, са предвиден две нови плъг-ин хибридни системи. Първата е със системна мощност от 201 конски сили, а втората – с 268 к.с. При тях е налична батерия с капацитет 19,7 kWh, която ще позволи пробег само на електричество до 100 км.

Ще бъдат налични също и бензинови двигатели, включително и такива с технология „мек хибрид“. При тях 1,5-литровият турбобензинов двигател работи в комбинация с 48-волтов стартер-генератор и литиево-йонна батерия. Версиите на мощността ще са 130 или 150 конски сили, а агрегатите ще са куплирани със 7-степенна автоматична DSG кутия.

На пук на войната на чиновниците срещу дизела, кросоувърът ще предлага такъв двигател. Става въпрос за познатия двулитров агрегат, който ще се предлага с мощност от 204 или 265 к.с. По-слабият вариант ще е със задвижване на предните колела, а по-мощният с фирмената 4х4 система 4Motion. И тук двата варианта ще разчитат на DSG.

Сред другите новости може да отбележим обновената адаптивна система за управление на шасито, която предлага и електронна симулация на блокажи на диференциала. Системите за безопасност и асистиране на водача са разширени и подобрени, като ще се предлага нов опционален паркинг асистент, помощник при смяна на лентите, аварийна автоматична спирачка, разпознаване на пътни знаци, пешеходци и велосипедисти и др.

Новото поколение Volkswagen Tiguan трябва да се появи по шоурумовете в края на февруари другата година. Обявената базова цена към момента е 36 600 евро.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.