Това е новото SUV-купе BMW X6
Новото, трето поколение BMW X6, е официален факт. SUV-купето е станало малко по-голямо на дължина и ширина спрямо предходния модел, а на пазара се очаква тази есен.
X6 е с еволюционно променен външен вид, а за разлика от предшественика си, този път предницата повече се отличава от тази на "донора" BMW X5. Въпреки почти идентичната решетка на двата модела, при крос-купето виждаме по различни светлини и индивидуални детайли в долната част на бронята и капака.
Самите светлини, впрочем, могат да се поръчат с лазерно осветление, което осветява пътя на половин километър. Както и останалите SUV модели, "шестицата" ще се предлага в две екстериорни версии - xLine и M Sport, които разчитат на различен дизайнерски подход.
Също както и при останалите нови "баварци", салонът е в актуалния стил Live Cockpit Professional, при който акцент са новия дигитален инструментариум на таблото, прожектиран върху 12,3-инчов дисплей, който предоставя куп данни на водача, както и новата мултимедийна система на BMW с гласово и жестово управление. Въпреки стила на купе, BMW X6 има приличен багажник с обем 580 литра (1530 при свалени задни седалки).
При лансирането си, SAV-купето ще се предлага с два дизелови и два бензинови двигателя. Всичките ще се съчетават с 8-степенна автоматична скоростна кутия и фирмената система за задвижване на четирите колела xDrive, която в базов режим предава повече тяга към задните колела. Опционално се предлага и блокаж на задния диференциал.
Дизеловата опция, всъщност е един трилитров агрегат, с две версии на мощността - 265 к.с. (xDrive30d) и 400 "кончета" (с помощта на 4 турбини при M50d).
Базовият бензинов агрегат е трилитров с мощност 340 к.с. (x Drive40i). По-мощният, който е новост за модела е 4,4-литров V8 с 530 к.с. Агрегатът, дебютирал при новото BMW Series 8, ще е на върха на гамата до появата на BMW X6M.
Новото SUV-купе ще разчита на адаптивно окачване и опционално пневматично, променящо клирънса с до 8 см. Предлага се и M-paket за окачването, с активни стабилизатори и адаптивно кормилно управление. На разположение, срещу доплащане, е оф-роуд пакет при въздушното окачване, с блокаж на диференциала и 4 режима за движение извън пътя.