Toyota праща водородната технология и при влекачите

Водородното задвижване не е нещо ново за Toyota, японците отдавна работят върху технологията, но сега я прехвърлят в друга насока. Каква посока ли? Към тежкотоварните машини и по-точно влекачите.
Създаденият от тях камион Project Portal използва две горивни клетки, изтръгнати от Mirai и дебютира с една-единствена бройка в Щатите, с възможност за допълнително създаване на още екземпляри.
Камионът е трудно различим от всеки конвенционален такъв на пътя, но под ламарините задвижването от малкия Mirai вади над 670 к.с. и 1800 Нм въртящ момент. Project Portal има малка батерия с капацитет 12 кВтч, но заради големият си резервоар (10 пъти по-голям от този на Mirai) изминава над 320 километра презареждане. Когато се прибегне до водородна станция, зареждането отнема около 20 минути.
Toyota са наясно, че "една птична пролет не прави" и затова целят да развият мудната водородна инфраструктура с повишане на потреблението. Големите машини консумират повече гориво, затова и се прибягва до тях. Според компанията при увеличаване на броя на подобни машини по пътищата цената на водорада ще се намали драстично.












