Unimog се превърна в локомотив
Mercedes-Benz Unimog e синоним на практичност, многофункционалност и гъвкавост. Немският работяга сякаш може да прави абсолютно всичко - да оре, да разчиства пътища, да гаси пожари. А защо не и да тегли 1000 тона ЖП вагони. Именно такива са възможностите на Unimog U 423, който Mercedes пуска за продажба в Германия.
Това не е първата версия на модела, способна да се справя и по релси, но някои нововъведения означават, че може да бъде продавана също така в Русия и Китай. Освен това с инсталирането на противопожарна система компакният локомотив може да се движи и през тунели.
Ако беше само с метални колела, то този Unimog нямаше да бъде нещо повече от малък локомотив, но огромният плюс е, че той разчита на конвенционални гуми, за да се добере до релсите и да се движи по тях. След това хидравлично управлявани метални ЖП колела се спускат, за да го задържат по линията.
Железопътният Unimog разполага с 5,1-литров четирицилиндров турбодизел с 231 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Максималната скорост е скромна, само 50 км/ч, но както вече казахме по-важното е, че капацитетът на теглене е 1000 тона. За версията с кран, като тази от снимката, това число пада до около 400 тона.
U 423 може да се използва за поддръжка, огледи на ЖП линиите и разбира се теглене.