Vanderhall Navarro ще е електрически конкурент на Wrangler и Bronco

Компанията Vanderhall Motor Works, позната в САЩ като производител на триколесни машини с бензинови и електрически двигатели, представи нов електрически всъдеход. Наречен Vanderhall Navarro, моделът трябва да е на пазара още през следващата година, като ще предлага сериозни оф-роуд способности и повече от приличен пробег.
Navarro има доста интересна концепция, заимствана от UTV-машините, като прилича на гигантско SSV-бъги. За разлика от тях, обаче, машината е напълно затворена с врати и прозорци, като разполага и с багажник или по-скоро хардтоп, който може да се сваля. Дизайнът напомня малко и на Jeep Wrangler, и на Ford Bronco, но има собствена индивидуалност, която лично на нас в предната част напомня на болида на Mini от рали „Дакар”, a цялостната концепция е в духа на баха-бъгитата.
Машината е с пространствена тръбна рама, около която е изградено купето на всъдехода. Интересно е решението за врати с прозрачни панели, което според компанията, ще помогне на водачите да се ориентират по-добре при преодоляването на оф-роуд терени и да избягват препятствия, които могат да повредят степенките или шасито отдолу.
Като споменахме оф-роуд, за представянето извън пътя спомага липсата на предни и задни надвеси. Окачването, като конструкция, поне отпред, напомня за това на UTV-машините, а от Vanderhall обявиха доста сериозен ход от половин метър, с което би трябвало да превъзхожда доста Bronco и Wrangler. Както и масивните 18-инчови гуми, впрочем.
За задвижването на машината ще се грижат 4 електромотора (по един във всяко колело), като системната мощност е 300 конски сили, а въртящият момент – 678 Нм. На двете оси е поставен по един компактен блок със скоростна кутия и охладителна система, като Vanderhall дава гаранция за безпроблемна работа от 10 години.
Батерията е с капацитет 60 киловатчаса и би трябвало да осигури пробег до 320 км с едно зареждане. Самата батерия не е плоско разположена, както е при масовите електромобили, а е с вертикален монтаж и е монтирана в централен тунел.
В салона има място за четирима пасажери, като седалките са отопляеми, а машината разполага с климатроник и аудиосистема. Арматурното табло е доста интересно като предлага два аналогови циферблата и един кръгъл дигитален дисплей. Последният показва информация от системата ViDAR, която предлага т. нар. „изкуствено зрение, благодарение на информация от камери и лидари. Целта е да се подпомага водача за наличие на препятствия пред него и той да може да избере оптимално как да премине през тежък терен.
Все още няма информация каква ще е цената на Vanderhall Navarro, но компанията вече обяви разширяване на завода си, за да може да стартира производството на всъдехода.













