Volkswagen ID Roomzz ще бори Tesla Model X
Volkswagen показа поредния си ход по пътя към електрификация, с новия концепт ID Roomzz. Прототипът, който ще се прероди в сериен модел до 2 години, представлява електрически кросоувър, ще бъде изправен срещу успешния Tesla Model X.
Както и останалите членове на ID семейството, Volkswagen Roomzz е изграден на модулната архитектура за еелектромобили на групата, наречена МЕВ. Новакът ще е разположен над показаните по-рано Crozz и Crozz купе, а с дължината си от 4916 мм превъзхожда актуалния Touareg (4878).
За задвижването на кросоувъра се грижат два електромотора - по един за всяка ос. Предният е с максимална мощност от 101 к.с., а задният постига 201. Електрическият SUV може да бъде шофиран само на задно задвижване или с такова на четирите колела. В по-икономичния случай се очаква пробег от около 450 км с едно зареждане на батериите.
амите батерии са с капацитет 82 kWh и са монтирани под пода. На специалните станции за бързо зареждане, до 80% от капацитета им се пълни за половин час. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6,6 секунди, а максималната скорост на Volkswagen ID Roomzz е 180 км/ч.
Дизайнът на ID Roomzz изглежда доста завършено, като характерни са хоризонталните светлинни линии, които заместват традиционната предрадиаторна решетка. Всъдеходът няма конвенционални огледала, а миниатюрни камери, които са умело прикрити във вратите. Самите врати пък се отварят срещуположно.
В салона има място за 4 души, но се очаква в серийният модел местата да са 7. Кросоувърът ще е с високо ниво на автономно придвижване, за което подсказва прибиращият се волан при безпилотен режим. На разположение на водача са дисплеи не само на инструменталния панел и навигацията, а и във волана.
Макар Volkswagen Roomzz да е обявен като глобален модел на марката, от компанията споделят, че Европа няма да е приоритететн пазар за него. Roomzz ще атакува най-вече пазарите в Китай и Северна Америка, докато за Стария континент първоначално ще се разчита на електрически хечбек и малко по-компактен SUV.