Volkswagen Tiguan вече и като плъгин хибрид
Volkswagen Tiguan стана поредният модел на германската марка, който се сдоби с хибридна версия, с възможност за зареждане от контакта. Производителят от Волфсбург явно сериозно се амбицира по пътя към електрификация и разширява ударно гамата си от електрически и хибридни машини.
За задвижването на новия Volkswagen Tiguan eHybrid се грижи комбинация от 1,4-литров бензинов турбодвигател с мощност от 150 конски сили и електромотор, развиващ 110 к.с. Сумарната мощност на системата е 245 конски сили, а въртящият момент е 400 Нм.
Същата компановка е използвана в представения по-рано Golf GTE. Както и при хечбека, и при кросоувъра тя е програмирана да стартира колата в електрически режим. Стига да са налице фактори като достатъчен заряд на батерията и температури не по-ниски от -10 градуса.
От Volskwagen не дават информация за батерията, но посочват, че пробегът само на електричество ще е до 50 км. Западни медии вече лансираха тезата, че акумулаторите ще са същите като на хибридния Golf - с капацитет 13 киловатчаса.
Батерията ще може да се зарежда от домашната мрежа, с 2,3-киловатов контакт или на трифазна станция с променлив ток, с отадвана мощност 3,6 kW. Не е ясно за колко часа ще се зарежда напълно батерията, но тя ще може да се облагодетелства и от рекуперация на енергия при спиране.
Volkswagen Tiguan eHybrid е с три предварително дефинирани задвижващи режима. В хибриден режим електромоторът подпомага бензиновия двигател при някои ситуации. В електрически колата се движи само на ток, а в режим GTE ДВГ и електромотор работят заедно, за да доставят максимални динамични показатели.