03 февруари 2023
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Забравеният концепт Chrysler Lamborghini Portofino

Повечето модели, носещи емблемата на Lamborghini, предизвикват единствено позитивни емоции сред феновете на марката. Има обаче един автомобил, който същите искат да забравят. Той се казва Chrysler Lamborghini Portofino и за щастие е просто концепт, дебютирал през 1987 г. на автомобилното изложение във Франкфурт.

Автомобилът е определян от създателите си като „ултимативен седан със средно разположен двигател, предвиден за дълги пътешествия“. На практика това е седан с 4 врати, който прилича на удължена версия на Lamborghini Jalpa. Колкото и неадекватно да изглежда на пръв погле, Portofino заслужава нашето внимание, тъй като излиза, за да отбележи паметно, макар и не в позитивен аспект, събитие в историята на Lamborghini. На 23 април 1986 г. италианската компания попада в ръцете на американския концерн Chrysler, което мнозина определят като дъното в нейното история.

Това обяснява и факта, че напълно функционалният концепт Portofino е представен с нетрадиционна емблема – бикът на Lamborghini е ограден от петоъгълника на Chrysler.
Дизайнът на Portofino е еволюционна версия на Chrysler Navajo, чиято разработка достига единствено до създаването на макет от глина. Разбира се, в стилистично отношение Portofino се различава много от Navajo, тъй като дизайнерите всячески са се опитали да подчертаят връзката, колкото и несъществуваща да е тя, между Chrysler и Lamborghini.
Концептът е създаден от независимия производител Coggiola в Торино, където специалистите са удължили платформата на Jalpa с цели 66 см, за да могат да създадат интериор, който е достатъчно голям, за да побере четирима пасаржери.

Portofino няма средни колонки, а четирите му врати се отварят нагоре, откривайки достъп до комфортния интериор. Последният е тапициран с кожа в три нюанса на синьото, като интересното е, че шофьорът настройва волана, инструментите и педалите спрямо позицията на седалката, а не обратното, както при повечето коли.

Portofino се задвижва от 3.5-литров V8 двигател с 255 к.с. и 310 Нм максимален въртящ момент, които задвижват задните колела с помощта на 5-скоростна механична трансмисия. Максималната скорост е 240 км/ч.

Произведена е само една такава кола, която катастрофира тежко през 1991 г. Впоследствие Chrysler плаща колосалните 300 000 долара за реставрацията й, която е извършена от калифорнийската компания Metalcrafters. В момента Portofino е изложен в централата на Chrysler в Мичиган.

Според неофициалната информация, служителите на Lamborghini не харесвали този концепт и го наричали помежду си “голям картоф“. Нищо чудно, че колата се пази от Chrysler, а не от Lamborghini.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.