Задава се BMW M-хибрид

Спортната гама "М" на BMW рано или късно ще се насочи към комбинираната доставка на енергия за задвижване. Иначе казано, хибридната вълна, заливаща като цунами автомобилните производители, едва ли ще подмине най-динамичното подразделение на баварците, сподели вицепрезидента по енжинерните въпроси Дирк Хакер.
И ако мотивът на повечето производители за въвеждане на електричеството като задвижваща сила е основно намаляване на вредните емисии, от BMW не желаят да лицемерничат по тази тема и в прав текст си признават, че се интересуват повече от подобряването на динамиката чрез тези системи, отколкото от зеления фактор.
Според Хакер клиентите на концерна не са от хората, които са привлечени от напълно електрическите автомобили и държат под капака да тупти истинско, поглъщащо въглеводороди сърце. Освен това същите тези клиени са чувствителни на тема електрически промени и внимателно следят дали те биха дали повече страст и характер на любимия автомобил.
"Определено гледаме към впрягането на електричеството, мисля, че е неизбежно. Но такъв проект зависи основно от възможността за чисто динамични подобрения на автомобила", обясни Хакер пред Auto Express по време на изложението в Детройт миналия месец.
Така поставени нещата, едва ли ще видим скоро напълно електрическа М-ка, а може би не е и нужно. BMW така или иначе не са се отказали да развиват своята i-гама, където пък има за почти всеки по нещо.













