29 юни 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Запознайте се с Bugatti Tourbillon!

Наследникът на Chiron идва с V16 и 3 електромотора

Bugatti представи официално наследника на Chiron, наречен Tourbillon. Приликата между новия модел и предшественика е голяма, но е напълно умишлена. Новият мегазвяр на марката се задвижва от атмосферен V16 двигател, който е част от хибридна система, а максималната мощност е впечатляващите 1800 к.с.

Дизайнът на Bugatti Tourbillon определено е в разпознаваемия стил на марката. Името Tourbillon идва от названието на механичните битове, използвани в часовникарската индустрия за повишаване на точността.

Отвън, акцент е новият дифузьор, започващ от пасажерския отсек. Масивни въздухозаборници под предните светлини помагат за по-доброто насочване на въздух към още по-масивните отвори отстрани на купето. Активното задно крило може да се повдига нагоре, служейки като въздушна спирачка, а челната решетка в познатия стил на подкова едновременно подава въздух към радиаторите и увеличава притискателната сила.

Отварящите се нагоре врати са с електрическо задвижване, а салонът е, естествено уникален и изискан. Уникалният акцент се крие в трите масивни циферблата, изработени от титан, които са закрепени към кормилната конзола. Те показват цялата основна информация - скорост, обороти на мотора, температура, количество на бензина и др. Изработени са от швейцарското бутиково часовникарско ателие Switch.

На централната конзола се намират различни алуминиеви превключватели, въртящи се циферблати и кристален суитч, който стартира V16. В горната част на централната конзола има скрит дисплей. При команда той се завърта нагоре и дава на водача достъп до Apple CarPlay, наред с други неща.

Както беше ясно и преди, новият V16 двигател е атмосферен, с обем 8,3 литра, като се развърта до цели 9500 оборота. Агрегатът е разработен в партньорство с Cosworth и тежи само 251 кг, въпреки че е значително по-голям от предходния W16. Мощността му е точно 1000 "кончета", а въртящият момент е 900 Нм.

Както споменахме, ДВГ е част от хибридна система, в която "играят" и три електромотора. Два от тях са на предната ос, а третият подпомага задвижването на задните колела. Електрическите двигатели добавят още 800 к.с. към мощността и се захранват от батерия с капацитет 25 kWh. Системната мощност е 1800 конски сили, но а да се постигне болидът трябва да е със специално разработените за него гуми Michelin Pilot Sport Cup 2, които пък да имат достатъчно сцепление.

Bugatti Tourbillon ускорява от 0 до 100 км/ч за 2 секунди, а до 200 км/ч - за 5 секунди. Границата от 300 км/ч се достига за 10 секунди, а максималната скорост е 380 км/ч, които се постигат за по-малко от 25 секунди. Има и специален Speed Key, чието активиране държи огромното задно крило сведено надолу, докато скоростта стигне нечовешките 445 км/ч.

Напък на тенденциите, превръщането на машината в хибрид не само не увеличава теглото, но и го е намалило, според Bugatti. За това спомага и по-лекото с 45% ново окачване. Оказва се, че Tourbillon е всъщност плъгин хибрид, като може да се движи само на електричество до 60 километра. Все още няма данни за максималната скорост на ток и времето за зареждане на батерията, но е ясно, че новата хиперкола е с 800-волтова архитектура, разработена от Rimac.

Въпреки днешната премиера, производството на новия болид ще започне чак през 2026 година, в първоначална серия от 260 бройки. Цените започват от 3,6 милиона евро.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.