Женева: Infiniti Project Black S е с технологии от Формула 1
Луксозното подразделение на Nissan представи новия спортен концепт – InfinitiProject Black S, който е с брутална мощност и технологии, заети от Формула 1. Новият спортист е разработен в тясно сътрудничество между Infiniti и тима на Renault във F1, като ще тества реакциите на публиката в Женева, за да се види дали има потенциал за сериен модел.
Прототипът е базиран на топверсията на купето Q60S - Red, която в базовия си вариант постига мощност от 400 конски сили, генерирани от новия V6 двигател с две турбини. В случая на Project Black S, към мощността са добавени още 100 "кончета" с използването на система за възвръщане на енергия (ERS), позната ни от първото поколение хибридни болиди във Формула 1.
Системата за възстановяване на енергията може да събира кинетична и топлинна енергия, допринасяйки за 25% увеличение на мощността на новия 3,0-литров двигател V6 twin-turbo на Infiniti. ERS системата може да включва един кинетичен задвижващ блок MGU-K, за събиране на кинетична енергия при спиране, и два топлинни задвижващи блока MGU-Н - по един за всеки турбокомпресор на двигателя V6 - за събиране на топлинна енергия от отработените газове.
Енергията, събирана от всеки MGU, се съхранява в литиево-йонни батерии с бързо разреждане, като възстановената електрическа мощност се използва за по-бързо въртене на коляновия вал и турбинните лопатки на турбокомпресора. Сериен автомобил с тази технология може да се възползва от повече мощност и въртящ момент и от мигновено ускорение без забавяне.
Infiniti вярва, че спортното купе Q60 може да предостави идеалната платформа за хибриден двигател с двойно задвижване, а концептуалният автомобил, представен в Женева, включва редица допълнителни модификации за реализиране на максималната динамика. Те включват нова високоефективна титаниева двойна изпускателна система, увеличаваща максимално ефективността на въздушния поток през двигателя, олекотени 21-инчови джанти и по-широки гуми за по-добро сцепление, като същевременно загатва за програма за редуциране на теглото с цел пълно компенсиране на теглото на хибридната система. Серийният автомобил Black S може също така да се възползва от допълнителна настройка и модификация на шасито и окачването.
Големият преден сплитър, задният дифузьор, калниците и страничните прагове са изработени от карбонови влакна, за да намалят максимално теглото и да увеличат силата на притискане, докато ултра тънки аеро „остриета“ на страничните прагове пред задните колела канализират въздуха около долната част на каросерията на автомобила. Голямо фиксирано задно крило - също изработено от карбонови влакна, увеличава силата на притискане при висока скорост.
Уголемените въздухозаборници в предната част на автомобила са по-ефективни в насочването на охлаждащ въздух към двигателния отсек и спирачките, а новите въздушни отвори на предния капак отвеждат топлината. Отзад каросерията е оформена така, че да позволява на циркулиращия въздух да се отвежда възможно най-бързо и ефективно с помощта на вертикални крила и голямото задно крило за максимална сила на притискане и стабилност при висока скорост.