14 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Infiniti представи революционен двигател с променлива степен на сгъстяване

Infiniti показа своя чисто нов VC-T бензинов двигател, който компанията разработва в последните две десетилетия. Революционното в случая се крие в името на двигателя – Variable Compression-Turbocharged, което в превод означава двигател с променлива степен на сгъстяване и турбо пълнене.

Производственият вариант на мотора генерира 268 к.с. и 390 Нм максимален въртящ момент. Най-интересната част от концепцията е свързана със степента на сгъстяване, която може да се променя в зависимост от моментните нужди. Инженерите са постигнали това чрез промяна на хода на буталата, като по този начин степента на сгъстяване може да варира от 8:1 до 14:1, предлагайки най-доброто от двата свята: висока производителност и нисък разход на гориво. В зависимост от пътните условия, управляващата електроника може да подбере правилната степен на сгъстяване, за да изпълни конкретна задача: постигането на максимална мощност, най-нисък разход на гориво или баланс между двете.

Японците казват, че новият двигател е по-малък и по-лек от конвенционалните двигатели, като освен това е по-тих и генерира по-малко вибрация.

От Infiniti твърдят още, че новият 2.0-литров 4-цилиндров двигател е с около 27% по-ефективен от 3.5-литровия V6 мотор, на чието място идва. В същото време, той ще бъде по-евтин за производство спрямо модерните турбодизелови двигатели. От Nissan, чиято собственост е Infiniti, споделят още, че моторът отговаря на всички актуални изисквания за екология и разход на гориво на международните пазари.

Главният инженер на Nissan – Киничи Танума – вярва, че новият мотор има пълният потенциал да замени турбодизеловите двигатели или поне да се превърне в тяхна основна алтернатива. Според него мощността и разходът на гориво на новия агрегат може да бъдат подобрени допълнително с внедряването на хибридна система с електромотор, която се обмисля от ръководството.

Шефът на Infiniti – Роланд Крюгер – обяснява, че технологията може да бъде адаптирана и за V6 двигатели. Повече информация предстои да бъде оповестена на 29 септември по време на изложението в Париж.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.